Blog

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Milióny do projektu, ktorý nepotrebujeme? Vláda zdedila ropovod a trápi sa, čo s ním

Dňa 16.01.2013

Projekt ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom je politickým dedičstvom minulých garnitúr. Od roku 2003 sa ani jedna vláda neodvážila dať projektu zelenú, no treba povedať že ani červenú. Naposledy ropovod dočasne zmietla zo stola vláda Ivety Radičovej, a to najmä kvôli odporu verejnosti voči jeho trasovaniu cez Žitný ostrov. Dnes projekt opäť ožíva. Vláda […]

Zabudnite na diaľnicu do Košíc, už ju netreba. Teraz budeme musieť zachraňovať Cargo.

Dňa 03.12.2012

Vláda musí riešiť najvážnejšiu ekonomickú dilemu posledných rokov: Ako si udržať odchádzajúce firmy a ako (ne)stimulovať tie, čo tu ostali. Kabinet začiatkom októbra rozhodol o poskytnutí nových stimulov desiatim spoločnostiam, pričom všetky pôsobia na západnom a strednom Slovensku. K tomu pridajme správu o odchode US Steelu z Košíc.  A neposkytnutie stimulov Tatravagónke Poprad. Smrtiaca kombinácia […]

Dodávateľ skruží z mosta smrti už raz stopku dostal

Dňa 21.11.2012

Mnohí vôbec nevedia, že spoločnosť Weisse spomínaná v súvislosti s dodávkou skruží pre kurimanský most už raz dostala „výpoveď“. Nie je známe, ako a prečo sa tento dodávateľ na stavbe mosta dostal späť do hry.   Keď som sa po skončení môjho pôsobenia v parlamente rozhodol založiť Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, ani vo sne […]

Na type podpornej skruže použitej na moste pri Kurimanoch nezáleží

Dňa 14.11.2012

„Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať,“ uviedol pre TASR Juraj Čermák z Inštitútu dopravnej politiky (IDP). Pri vyšších mostoch sa síce podľa jeho slov zvykne používať skôr výsuvná skruž, no všetko záleží na projektantovi stavby. Keď on určí a vypočíta, že takáto […]