Na type podpornej skruže použitej na moste pri Kurimanoch nezáleží

Publikované dňa 14.11.2012   •  Zdroj:

„Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať,“ uviedol pre TASR Juraj Čermák z Inštitútu dopravnej politiky (IDP). Pri vyšších mostoch sa síce podľa jeho slov zvykne používať skôr výsuvná skruž, no všetko záleží na projektantovi stavby. Keď on určí a vypočíta, že takáto skruž vydrží, tak by to tak malo byť.


Rovnako aj analytik Inštitútu dopravy a hospodárstva (IDH) Ondrej Matej tvrdí, že len samotný typ podpornej konštrukcie nemôže byť príčinou tohto nešťastia. „Akékoľvek komentovanie príčin pádu mosta predtým, než sa zistí pravý dôvod, je len na škodu,“ priblížil pre TASR. Treba podľa neho nechať pracovať vyšetrovateľov, aby zistili skutočné príčiny tragédie. „Stalo sa to predmetom politiky, a to mi je ľúto,“ dodal Matej.

Súčasný a bývalý minister dopravy sa totiž v posledných dňoch dohadujú o tom, aká podporná konštrukcia mala byť pri výstavbe mosta pri Kurimanoch použitá. Exminister Ján Figeľ (KDH) tvrdí, že podľa zmluvy sa mala použiť výsuvná skruž, ktorá sa montuje na piliere mosta a po nich sa vysúva. A nie pevná, ktorá sa opiera o zem a bola pri stavbe použitá. Minister Ján Počiatek (Smer-SD) mu však oponuje s tým, že na stavbe bola taká skruž, aká bola naprojektovaná.

Odporúčané články

Štát zruší tisícové pokuty za e-známky. Už tento týždeň

Sankcie za jazdu bez poplatku sa nielen znížia o polovicu, ale skončí sa aj ich nabaľovanie.

IDH v médiach  •  25.04.2016

Nový termín pre D1 je rok 2020. Vláda spomína veľa autostrád, aj PPP

Sieť sa rozhodla, že podpíše PPP obchvat Bratislavy za dve miliardy eur, a chystá vlastné kilometre autostrád. Peniaze na ne nie sú.

IDH v médiach  •  14.04.2016

Päť dôvodov, prečo by ste nechceli žiť v Marianke alebo v Dunajskej Lužnej

Trojkilometrové kolóny a hádky pre kohúty. Aj taká je realita v satelitných mestách.

IDH v médiach  •  01.10.2016