Nepovolený stavebný materiál vrátane azbestu nepatrí pod obchvat Bratislavy

Publikované dňa 06.08.2019   •  Zdroj: IDH

Čo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to platených.

Čo sa týka miery zavinenia a zodpovednosti, toto by malo byť predmetom vyšetrovania, preto sa k tomu nechcem vyjadrovať. Ťažko je dnes polemizovať, či sa tomu dalo predísť, pretože nech si svoje povinnosti plníte akokoľvek zodpovedne, vždy sa môže nájsť niekto, kto Vás podvedie. Skôr by sme sa mali v štáte viac spoliehať na odborníkov a kľúčové pozície obsadzovať odborne a manažérsky zdatnými ľuďmi, ktorí by vedeli podobné problémy eliminovať, resp. promptne riešiť.

Pripravovaná hra na arbitráž mi príde ako zadné dvierka pre prípad problému (ktorý nastal), kde si obe strany na seba vytiahnu možnosť uplatniť si voči druhej strane „pokutu“. Nakoniec to môže skončiť tak, že sa dohodnú, že si „pokuty“ započítajú a pokračuje sa ďalej.

Pri uplatňovaní nárokov v prospech SR, by sme mali byť rázni – ak je to oprávnené, musíme ukázať že SR je schopná v prípade problémov a nedodržania zmluvných ustanovení vyžadovať dôsledne ich plnenie.

Čo sa týka arbitráže voči MDV SR za nevykúpené pozemky, ak voči SR budú uplatnené sankcie, mali by sme identifikovať vinníkov a vyvodiť zodpovednosti. Ak totiž nezačneme za podobné zlyhania vyvodzovať zodpovednosti, je len malá šanca, že sa do budúcnosti podobné problémy nebudú opakovať. Navyše už dnes vieme, že sme zmeškali dôležité termíny z viny na strane koncesionára – mali by sme po MDV SR požadovať identifikáciu vinníkov vzniknutého stavu.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Širokorozchodná železnica bude, Slovensko zápasí so susedmi

Riaditeľ Inštitútu dopravy a hospodárstva Ondrej Matej tvrdí, že projekt širokorozchodnej trate bude mať pre Slovensko význam jedine vtedy, a...

IDH v médiach  •  04.04.2013

Najkratšia diaľničná známka zdražie. Poskladajú sa na to hlavne cudzinci

O koľko známka zdražie, nevedel rezort dopravy odpovedať. Nový minister ešte potrebuje čas.

IDH v médiach  •  12.09.2016

Diaľnica do Košíc v roku 2020? Experti sú skeptickí

Predpokladaný termín dokončenia všetkých úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2020 už podľa dopravných expertov nie je re...

IDH v médiach  •  15.04.2016