Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Automobilka pri Nitre dáva cestným dopravcom šancu na lepší biznis

„Železnica nevie konkurovať kamiónovej doprave z pohľadu dodávok komponentov just in time pre finalizáciu auta,“ uviedol riaditeľ Inštitú...

IDH v médiach  •  14.08.2015

Hľadanie histórie pod diaľnicami sa predražilo. NDS podáva trestné oznámenie

Pamiatkový úrad preverí všetky výskumy s doposiaľ neodsúhlaseným navýšením cien za archeologický výskum.

IDH v médiach  •  15.12.2016

IDH chce serióznu analýzu dopadov vlakov zadarmo

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR vo svojom stanovisku argumentuje, že vzrástol záujem o vlakovú dopravu.

IDH v médiach  •  25.07.2016