Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Železniciam chýba tento rok vyše 150 miliónov eur. A to napriek tomu, že koalícia peniaze pre obe spoločnosti vyčlenila v rozpočte, v takzvan...
IDH v médiach • 24.02.2023Prípadné námietky voči podmienkam verejnej súťaže na prevádzku osobných vlakov na regionálnej trati Žilina – Rajec nebude skúmať Úrad ...
IDH v médiach • 23.08.2019Namiesto rýchlejšieho cestovania, niekoľkominútové meškania. Od nedele mali rýchliky medzi Bratislavou a Žilinou jazdiť 160kou, väčšina z ...
IDH v médiach • 14.12.2017