Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Upratovanie po Počiatkovi. Kvôli podozreniu z predraženia padnú tendre za 99 miliónov

Minister Árpád Érsek hľadá cestu, ako zrušiť súťaže na tri systémy z oblasti výstavby.

IDH v médiach  •  24.01.2017

TB Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo o D4

Pozrite si tlačovú besedu riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo o výstavbe diaľničného obchvatu D4.

IDH v médiach  •  13.06.2014

Štát chce podľa IDH obmedziť malých dodávateľov energií

Štát potichu pripravuje zmeny v legislatíve, ktoré zásadne ovplyvnia najmä menších dodávateľov energií. Konštatoval to v utorok na tlačov...

IDH v médiach  •  21.08.2014