Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Diaľnica do Košíc sa nám vzďaľuje

Podľa analytikov si na spojenie Bratislavy s východom Slovenska počkáme omnoho dlhšie, ako tvrdí rezort dopravy.

IDH v médiach  •  09.02.2016

Veľká vlaková lúpež?

Železničná spoločnosť Cargo, ktorú ovláda ministerstvo dopravy, vypísala tender na predaj a spätný prenájom vagónov za takmer dvesto mili...

IDH v médiach  •  29.05.2014

Obchvat Bratislavy sa zabrzdil. Naráža na veľké problémy

Dokončenie diaľnice D4/R7 sa podľa odborníkov môže posunúť aj o rok.

IDH v médiach  •  06.04.2017