Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Košice sa od Bratislavy vzdialili. Diera po IC-čkách je nezaplátaná

Odchod štátnych vlakov spôsobuje problém na hlavnej trati medzi Bratislavou a Košicami.

IDH v médiach  •  28.01.2016

Pohrebná atmosféra na železnici: Posledný IC vlak niesol smútočný veniec

Zrušenie štátnych vlakov InterCity sa nepáči cestujúcim ani železničiarom. Posledný IC vlak z Humenného prišiel v nedeľu večer do cieľov...

IDH v médiach  •  19.01.2016

ZSSK má obmedzené možnosti znížiť cestovné v IC vlakoch

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondreja Mateja môže len veľmi ťa...

IDH v médiach  •  25.04.2014