Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Nové vlaky medzi Bratislavou a Košicami

Ondrej MATEJ, Inštitút pre dopravu a hospodárstvo: Problémy slovenských železníc je, že veľa cestujúcich cestuje za takzvané zľavnené ce...

IDH v médiach  •  14.04.2014

Projekt Edunet čaká na posúdenie Úradu pre verejné obstarávanie

Jeho predchodcom, ktorého má nielen nahradiť, ale aj poskytnúť vyššiu funkcionalitu, bol projekt Infovek 2.

IDH v médiach  •  07.06.2017

Holjenčík zdražením energií nezvládol stranícku úlohu

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Za súčasný stav zvyšovania cien energií nie je zodpovedný Regulačný úrad (ÚRS...

Tlačové správy  •  19.01.2017