Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Národná diaľničná spoločnosť plánuje vyhlásiť niekoľko nových súťaží

Vodiči sa u nás tento rok neprevezú po žiadnej novej diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Národná diaľničná spoločnosť ale plánuje popri ro...

IDH v médiach  •  17.04.2018

Cudzinci začnú platiť pokuty za čiernu jazdu po diaľnici

K stovkám tisíc eur sa po rokoch môže dostať štátna kasa. V blízkej budúcnosti by takúto sumu mali zaplatiť desaťtisíce motoristov zo zah...

IDH v médiach  •  13.12.2018

Ako môže Bugárov minister vrátiť rozum do stavby diaľnic

Tempo výstavby diaľnic bude teraz diktovať Most-Híd, ktorý má tendenciu preferovať južné Slovensko. Šéf strany posiela na ministerstvo dopr...

IDH v médiach  •  25.08.2016