Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Kamionisti si môžu priplatiť

Bratislavský diaľničný obchvat chce štát stavať cez PPP. Aktuálne si vyberá firmu, ktorá ho postaví.

IDH v médiach  •  09.10.2015

Železnice ukázali svoje najlepšie vozne. Porovnajte ich s RegioJetom

Či to bude stačiť, sa ukáže. „Lákanie VIP pasažierov je jednou z mála šancí, ako môže ZSSK po nástupe konkurencie a bezplatného cestov...

IDH v médiach  •  12.12.2014

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej žele...

Blog  •  03.05.2013