Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Ako môže Bugárov minister vrátiť rozum do stavby diaľnic

Tempo výstavby diaľnic bude teraz diktovať Most-Híd, ktorý má tendenciu preferovať južné Slovensko. Šéf strany posiela na ministerstvo dopr...

IDH v médiach  •  25.08.2016

Štát dostáva rivala. Na železnici

Železnice Na najlukratívnejšej trati Bratislava – Košice bude už čoskoro okrem štátnych železníc jazdiť aj súkromný dopravca RegioJet.

IDH v médiach  •  13.04.2014

Česmad chce rokovať o problémoch cestných dopravcov

Spoločnosť predpokladá, že Érsek bol adekvátnym kandidátom na post ministra.

IDH v médiach  •  02.09.2016