Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

V roku 2016 na Slovensku otvorili len jeden diaľničný úsek. Je to žalostne málo, kritizuje expert

Najkritizovanejšia na rezorte dopravy je bezpochyby výstavba diaľnic a rýchlostných ciest. Ako prial rok 2016 autostrádam?

IDH v médiach  •  28.12.2016

Štátne IC vlaky sa lepšili, skončiť ešte nemuseli

Hospodárenie štátnych IC vlakov na linke medzi Bratislavou a Košicami nie je také zlé, ako to prezentuje minister dopravy Ján Počiatek.

IDH v médiach  •  10.12.2015

Úseky D4 a R7 všetky dopravné problémy v okolí Bratislavy nevyriešia. Prínosom mohla byť aj širšia cesta na Senec

Sprevádzkovanie všetkých úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu by malo zlepšiť dopravnú situáciu v Bratislave a je...

IDH v médiach  •  15.06.2021