Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Diaľničný tunel pri Ružomberku znova razia. Hotový mal byť pred rokom. Nový termín dokončenia je 2022

Slovensko pozná nový magický dátum. Je ním koniec júna 2022. To je totiž deň, kedy sa má Ružomberčanom po dlhých rokoch uľaviť a do už...

IDH v médiach  •  27.07.2018

Obchvat Bratislavy zrejme odložia, problémom sú pozemky

Výstavba obchvatu Bratislavy sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude musieť odložiť.

IDH v médiach  •  08.09.2016

Vodičom v Bratislave sa uľaví, dostanú obchvat

V okolí hlavného mesta sa postaví takmer 60 kilometrov autostrád, majú byť dokončené v roku 2020. Výstavba naruší život v meste.

IDH v médiach  •  22.05.2016