Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Štátne expertízy

Čím je vyššia cena štátnej expertízy, tým vyššia je aj cena 1. stupňa projektovej dokumentácie pre územné konanie, tvrdí Ondrej Matej z...

IDH v médiach  •  27.12.2012

Do prístavu v Bratislave smerujú eurofondy

Na druhej strane, šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS), ktorý bol v minulosti poradcom premiérky Ivety Radičovej v...

IDH v médiach  •  21.11.2013

Železnice a ich rukojemníci

Naše železnice nepatria medzi výstavné skrine Slovenska. Trčíme na chvoste celej Európskej únie. A popritom sa spriadajú vízie 2030 a ďalš...

IDH v médiach  •  26.10.2018