Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Na naše diaľnice čakajú aj v Európe

Slovensko sa stane súčasťou medzinárodných koridorov. Tie prinesú vyššiu záťaž, ale aj peniaze.

IDH v médiach  •  12.10.2017

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Na linke medzi Bratislavou a Košicami plánuje RegioJet jazdiť len so siedmimi vozňami. Pôvodne jazdil s desiatimi.

IDH v médiach  •  10.12.2016

Lístky zadarmo chce aj RegioJet

Daňoví poplatníci môžu za bezplatnú prepravu študentov v obyčajných rýchlikoch a osobných vlakoch zaplatiť dvakrát.

IDH v médiach  •  12.08.2014