Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Odborníci však poukazujú aj na druhý dôvod. Prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Zsolt Lukáč totiž poukazuje na prepúšťanie...
IDH v médiach • 08.10.2013Cestovať bez prestupu z hlavného mesta do Košíc sa bude dať už aj po južnej trase. Je to jedna z trojice noviniek, ktoré prináša Železničn...
IDH v médiach • 23.05.2017V relácii Z prvej ruky diskutoval riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký o problematických dopravných stavbách na Slo...
IDH v médiach • 10.04.2019