Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Érsek ukázal svoju „appku“

Ministerstvo sprístupnilo štátne „Google maps“ za 14,2 milióna eur. Odborníci cenu kritizujú.

IDH v médiach  •  11.01.2017

Predbežný termín dokončenia železnice je v októbri

Modernizáciu železničnej trate v Trenčíne by mohli dokončiť tento rok. Predbežný termín odhadli na október, nový harmonogram prác však n...

IDH v médiach  •  24.02.2017

RegioJet hrozí odchodom. Od Fica si pýta peniaze

Šéf súkromného dopravcu hovorí o nerovnosti podmienok, ktorá ich oberá o cestujúcich z radov študentov.

IDH v médiach  •  15.06.2015