Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Štát má s diaľnicami príliš ambiciózne plány

Vláda vyčíslila, koľko peňazí chceme do roku 2030 investovať do infraštruktúry. Podľa odborníkov je plán nerealistický.

IDH v médiach  •  13.09.2018

Érsek zmenil Počiatkove plány, lepšie rýchliky do Bystrice nepôjdu

Ministerstvo dopravy pod novým vedením si na súťaže vytipovalo regionálne trate, žiadnu diaľkovú.

IDH v médiach  •  31.01.2018

Zastavená výstavba miniobchvatu paralyzuje Prešov

Zastavená výstavba miniobchvatu paralyzuje Prešov a podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) je už jasné, že naplnenie predvolebnéh...

IDH v médiach  •  26.04.2016