Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Počas dvoch rokov začali práce na stavbe 74 km diaľnic

Podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja je odovzdanie nových 100 km diaľnic reálne, keďže do dvoch rokov stačí...

IDH v médiach  •  05.04.2014

Hyperloop na Slovensku nikdy nebude. Niektorí ľudia na východe sú radi, že majú splachovacie záchody

Neznáma technológia, viaceré nedostatky a napokon aj peniaze, ktoré by mali ísť inam, ako do Hyperloopu. Predseda správnej rady IDH Ondrej Mat...

IDH v médiach  •  21.07.2016

Košice sú bližšie k Bratislave. Cesta sa skráti o 23 minút

Včera otvorili druhú časť 20 kilometrov dlhého úseku D1 Jánovce – Jablonov s tunelom Šibenik.

IDH v médiach  •  01.12.2015