Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

TB O. Mateja o porovnaní privatizácie Slovenských elektrární a ZSSK Cargo

Ondrej Matej, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, na tlačovej besede porovnával procesy privatizácie Slovenských elektrární a Že...

IDH v médiach  •  31.03.2015

O linku do Komárna bude RegioJet bojovať v súťaži

Do súťaže na prevádzku vlakov s dotáciou od štátu sa chce zapojiť aj ZSSK.

IDH v médiach  •  30.01.2018

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu tzv. transeurópskej dopravnej siete

„Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli, je trpkou správou, že trasa Slovensko ob...

IDH v médiach  •  27.02.2014