Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Železnice idú na doraz, chýbajú peniaze

Železniciam chýba tento rok vyše 150 miliónov eur. A to napriek tomu, že koalícia peniaze pre obe spoločnosti vyčlenila v rozpočte, v takzvan...

IDH v médiach  •  24.02.2023

Námietky v tendri na prevádzku vlakov na trati Žilina – Rajec by malo posudzovať ministerstvo

Prípadné námietky voči podmienkam verejnej súťaže na prevádzku osobných vlakov na regionálnej trati Žilina – Rajec nebude skúmať Úrad ...

IDH v médiach  •  23.08.2019

Rýchliky pre nové rušne meškajú

Namiesto rýchlejšieho cestovania, niekoľkominútové meškania. Od nedele mali rýchliky medzi Bratislavou a Žilinou jazdiť 160kou, väčšina z ...

IDH v médiach  •  14.12.2017