Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

IDH má nového riaditeľa a predsedu správnej rady

Od 1.10.2015 došlo k zmenám vo vedení Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Novým riaditeľom IDH je Ing. Rastislav Cenký a novým predse...

Tlačové správy  •  02.10.2015

CEEC: ŽELEZNIČNÁ DOPRAVA AKO PILIER UDRŽATEĽNEJ DOPRAVY

Pondelok 22.11.2021, 16:10 - 17:25 5. panel #CEEC: ŽELEZNIČNÁ DOPRAVA AKO PILIER UDRŽATEĽNEJ DOPRAVY /Moderátor/ Ondrej MATEJ, riadi...

IDH v médiach  •  22.11.2021

Slovensko s diaľnicami zaostáva za susedmi

Česko aj Maďarsko majú diaľnice naprieč krajinou a vo výstavbe napreduje aj Poľsko. Pomalá výstavba robí zo Slovenska v regióne diaľničn...

IDH v médiach  •  20.01.2018