To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.
Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.
Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.
Rastislav Cenký
riaditeľ IDH
Európska komisia pretláča, aby sa v budúcnosti uzatvárali dlhodobé kontrakty na dodávky energií. To by malo zamedziť podobným dramatickým d...
IDH v médiach • 22.03.2023Podľa šéfa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja tak išlo o totálne zlyhanie systému. Výstavbu totiž sprevádzalo od jej zač...
IDH v médiach • 11.12.2013Slovensko má pri budovaní diaľnic oproti Česku nevýhodu v geografii. Na prepojenie republiky totiž potrebujeme vybudovať oveľa viac tunelov a ...
IDH v médiach • 19.10.2022