Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Megasústo pre slovenskú dopravu

Diaľnice, rýchlostné cesty, železnice či nákup nových vlakov. Ministerstvo dopravy čaká v nasledujúcich štyroch rokoch poriadny záťah. V...

IDH v médiach  •  17.04.2016

R2 do Košíc? Najskôr o 15 – 20 rokov

Pozrite si, ako si stojíme so stavbou rýchlostnej cesty R2 od Zvolena do Košíc, o ktorej teraz politici veľa rozprávajú.

IDH v médiach  •  04.08.2017

RegioJet plánuje rozširovanie, chce spojiť Prahu s Bratislavou

Železničné spojenie Praha – Brno je druhé najlukratívnejšie po linke medzi Prahou a Ostravou. Je tam veľká frekvencia cestujúcich.

IDH v médiach  •  20.04.2016