Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Roztrhnutý vlak, či horiaci rušeň. Čo sa deje so štátnym dopravcom

Roztrhnutý vlak, ľudia niekoľko hodín uviaznutí vo vlakoch pre spadnuté elektrické vedenie, ale aj cestujúci, ktorí utekajú po železničnej...

IDH v médiach  •  20.09.2018

Dopravu ovplyvňujú politici a nie odborníci, analytik hovorí aj o najväčšom probléme ministerstva

Výber zhotoviteľa a riešenie tunela Višňové na stavbe úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala považuje riaditeľ...

IDH v médiach  •  06.02.2020

Slušní ľudia platia a majú smolu

Komentár predsedu správnej rady IDH Ondreja Mateja pre Hospodárske noviny.

IDH v médiach  •  20.06.2016