Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Kľúčová bratislavská diaľnica dostala zelenú. Je za ňou veľký biznis

Pozemky pod bratislavským obchvatom sa napokon predajú. Rozhodli o tom bratislavskí poslanci na včerajšom mestskom zastupiteľstve.

IDH v médiach  •  30.09.2016

Na RegioJet z Vrakune a bratislavských satelitov bude stačiť električenka

Najneskôr do budúcoročného leta majú vlaky RegioJet rozšíriť integrovaný dopravný systém, ľudia ušetria na cestovnom aj čas.

IDH v médiach  •  29.06.2017

Odkaz riaditeľa štátnej firmy: Sprivatizujte nás

Prvýkrát ho mal zahraničný investor kúpiť už pred deviatimi rokmi. Vtedy však prvá Ficova vláda jeho privatizáciu zastavila.

IDH v médiach  •  29.05.2015