To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.
Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.
Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.
Rastislav Cenký
riaditeľ IDH
Bratislava, 19. júna 2018 – Rýchlym riešením kritickej dopravnej situácie v Ružomberku, je odkloniť dopravu pred Ružomberkom na Banskú Byst...
Tlačové správy • 19.06.2018„Z roka na rok nám pribúdajú mosty v zlom až havarijnom stave. Riešenie vidíme v pravidelnej údržbe a oprave mostov hneď, keď sa zistia ...
IDH v médiach • 05.08.2020Od štvrtka môžu cestujúci kupovať elektronické lístky na čipové karty. Odborníci by však uprednostnili bankové karty.
IDH v médiach • 30.08.2016