Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Na type podpornej skruže použitej na moste pri Kurimanoch nezáleží

"Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať," uviedol pre TASR Juraj Čerm...

Blog  •  14.11.2012

Závisť dusí túto krajinu

Na Slovensku závidí takmer každý každému. Premiérovi plat, podnikateľovi bohatstvo, úspešnému úspech, susedovi nový dom alebo auto. Tvár...

IDH v médiach  •  15.08.2016

Štátne železnice boj s RegioJetom nevzdávajú. IC-čká budú prevádzkovať aj na ďalší rok

Len pred pár mesiacmi štátny železničný dopravca zrušil niekoľko IC vlakov. V novom grafikone na budúci rok s nimi však aj naďalej počíta...

IDH v médiach  •  21.07.2015