Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Dopravný plán by mal umožniť efektívnu aj plynulú dopravu

Základom prípravy Národného generelu dopravy bude celonárodný socio-demografický prieskum o dopravnom dopyte obyvateľov na základe podrobnýc...

IDH v médiach  •  03.05.2016

Za predaj auta so stočenými kilometrami už hrozia pokuty

Nákup staršieho auta by mal byť kvôli novele zákona bezpečnejší. Autobazáre tvrdia, že vozidlá preverovali už pred schválením zmien. Obc...

IDH v médiach  •  08.03.2016

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Mestu pomôže len mierne

Nultý obchvat Bratislavy, ktorý chce štát stavať cez súkromné peniaze (PPP projekt), nemusí najvyťaženejšie úseky v meste veľmi odľahči...

IDH v médiach  •  13.10.2015