Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Projekt širokorozchodnej trate pokračuje napriek Ukrajine

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS) sa už skôr vyjadril, že širokorozchodná trať by mala končiť naďalej...

IDH v médiach  •  21.05.2014

Faktúra za projekt Višňové prekoná pôvodný tender

Definitívy účet za rozostavaný tunel môže ešte narásť. Cifra bude známa do konca mesiaca.

IDH v médiach  •  15.05.2019

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

IDH v médiach  •  21.11.2013