Braňo Závodský Naživo s Ondrejom Matejom z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

Publikované dňa 30.01.2017

Štátne Ícečka už nahrádzajú žlté expresy od Regio Jetu, ktorý z trate Bratislava – Košice odišiel potom, čo sa vláda rozhodla obnoviť červené IC vlaky.
Aký to bude mať dopad na cestujúcich? Prečo sú dnes ícečká lacnejšie ako štátom dotované rýchliky? Dokážu IC prežiť ak ich už raz štát pre dlhy musel zrušiť? Budeme cestovať rýchlejšie a kvalitnejšie, alebo odchodom konkurencie cestujúci utrpí?

Odporúčané články

Zlé koľaje na Slovensku spôsobujú meškanie. Prečo je to tak

Za bežných okolností by vlaky na hlavnú stanicu v Bratislave mali prichádzať 30-kilometrovou rýchlosťou. Niektoré však musia spomaliť.

IDH v médiach  •  20.01.2019

Železnice sú zastaralé a pomalé, nevieme ich efektívne využiť

Slovensko značne zaostáva za vyspelou Európou v hromadnej doprave. Fakt, že naše železnice sú zastaralé a nehospodárne, potvrdili aj štátni...

IDH v médiach  •  29.07.2016

Vláda chce urýchliť vyvlastňovanie pozemkov pod diaľnicami

Rádio Expres, Infoexpres plus o 12h

IDH v médiach  •  10.05.2017