Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Projekt Vydra bude mať pozitívne vplyvy na zamestnanosť

Až 16 firiem slovenského obranného priemyslu sa môže podieľať na realizácii projektu a výrobe bojového vozidlo 8×8 Vydra.

IDH v médiach  •  10.09.2019

RegioJet odchádza z top trate, viní za to Počiatka

Žlté expresy českého podnikateľa Radima Jančura zo slovenskej top trate definitívne odchádzajú. Spoločnosť RegioJet, ktorá linku medzi Bra...

IDH v médiach  •  24.11.2015

Štátny SPP chce Nemcom z E.ONu vyfúknuť obchod roka, aj keď vlani prerobil 100 miliónov

Nemecké koncerny RWE a E.ON si navzájom vymieňajú dcérske firmy, jednou z nich je pološtátny monopol Východoslovenská energetika. Po tej iste...

IDH v médiach  •  09.08.2019