Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Experti chvália vládne plány v oblasti dopravy, problémom budú peniaze a bezplatné cestovanie

Systém bezplatného cestovania vo verejnej doprave by sa mal zmeniť, pretože je dlhodobo neudržateľný.

IDH v médiach  •  30.04.2020

Prešov kupuje ojazdené autobusy

Prešov kupuje ojazdené autobusy, ktoré si pred dvoma rokmi prenajal od Bratislavského dopravného podniku. Sedem autobusov doplní vozový park pr...

IDH v médiach  •  06.08.2020

Projekt širokoroschodnej železnice ožíva. Stáť má šesť miliárd

Zámer výstavby trate pre nákladné vlaky dostalo na posudzovanie ministerstvo životného prostredia. Projekt je stále sporný.

IDH v médiach  •  27.11.2018