Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.
Aby Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) boli schopné v roku 2021 udržať železničnú infraštruktúru aspoň v prevádzky schopnom stave, potre...
IDH v médiach • 15.12.2020Diskusia v relácii RTVS Klub komunálnej politiky na tému výstavba rýchlostnej cesty R4 na severovýchode Slovenska.
IDH v médiach • 12.05.2023Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predpokladá, že dôvodom rozhodnutia o zastavení prevádzky štátnych InterCity vlakov mohli byť blížiac...
IDH v médiach • 16.12.2015