Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Financovanie železníc v štátnom rozpočte je nedostatočné, podľa Mateja potrebujú stovky miliónov eur

Aby Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) boli schopné v roku 2021 udržať železničnú infraštruktúru aspoň v prevádzky schopnom stave, potre...

IDH v médiach  •  15.12.2020

Rýchlostná cesta R4 má byť jednou z kľúčových dopravných tepien

Diskusia v relácii RTVS Klub komunálnej politiky na tému výstavba rýchlostnej cesty R4 na severovýchode Slovenska.

IDH v médiach  •  12.05.2023

Štát a RegioJet sa na zrušení IC vlakov mohli dohodnúť

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predpokladá, že dôvodom rozhodnutia o zastavení prevádzky štátnych InterCity vlakov mohli byť blížiac...

IDH v médiach  •  16.12.2015