Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Slovenské stavebníctvo môže vzrásť o takmer štyri a pol percenta

Slovenské stavebníctvo môže tento rok vzrásť o takmer štyri a pol percenta. Vyplýva to z očakávaní kľúčových spoločností na trhu. Ras...

IDH v médiach  •  31.10.2017

Odpočítavače času majú zrýchliť dopravu na križovatkách

Keď vodič zastaví na križovatke na červenú, vopred nevie, ako dlho potrvá, kým naskočí zelená. Na niektorých bratislavských križovatkác...

IDH v médiach  •  05.10.2018

Obchvat Prešova bude hotový o štyri roky

Diaľničný úsek bude stáť stovky miliónov eur, väčšina kamiónov však naďalej bude prechádzať cez mesto. Stavbu majú dokončiť v roku 2...

IDH v médiach  •  31.05.2017