Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Sever Slovenska získa nové vlaky

Žilinský kraj dostane nové vlaky. Železničná spoločnosť Slovensko totiž podpísala kontrakt s českou Škoda Transportation na dodávku 25 el...

IDH v médiach  •  07.03.2018

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo upozorňuje na novelu o taxislužbe

Novela podľa rezortu dopravy podporuje nové trendy v oblasti zdieľanej ekonomiky, využívanie digitálnych platforiem v taxislužbe a odstraňuje ...

IDH v médiach  •  15.04.2019

Obrovský rozdiel v komforte, no rovnaká cena. Takto vyzerá cestovanie vlakom na severe a juhu

Kompetentní aj odborník veľké rozdiely potvrdzujú.

IDH v médiach  •  09.12.2019