Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.
Vodiči sa u nás tento rok neprevezú po žiadnej novej diaľnici alebo rýchlostnej ceste. Národná diaľničná spoločnosť ale plánuje popri ro...
IDH v médiach • 17.04.2018Rezort vnútra tvrdí – zatiaľ je o akceptovaní či neakceptovaní pripomienky predčasné hovoriť. Pripomienkové konanie skončilo len v piatok...
IDH v médiach • 20.07.2015Na odborný seminár o plánovanej výstavbe nultého obchvatu Bratislavy prišlo viac než dvesto ľudí. Či už zástupcov stavebných firiem alebo...
IDH v médiach • 11.02.2015