Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Dobrý štart. RegioJet mal plnšie vlaky

Ako povedal šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej, pre ľudí to bude znamenať lepšie služby.

IDH v médiach  •  16.12.2014

K veci: Zhodnotenie 2 rokov v rezorte dopravy…

Témy: Zhodnotenie 2 rokov v rezorte doprav, Ondrej Matej, Inštitút dopravy a hospodárstva

IDH v médiach  •  27.05.2014

Čo spôsobujú zlé rozhodnutia v doprave?

Výstavba diaľnic na Slovensku je dobrým príkladom ako je zlé, keď do procesov a do rozhodovania vstupujú neodborné, politicky motivované a ...

IDH v médiach  •  19.09.2016