Verejná doprava skrýva úsporu 94 miliónov

Publikované dňa 09.02.2013

„V zákone by sa stanovilo, že objednávateľ dopravných služieb vo verejnom záujme bude jeden. Nosnou kostrou by mala byť železničná doprava. Z menších miest a obcí by do uzlov železníc navážali ľudí autobusy. Jasne by sa rozhodlo, ktorá doprava je primárna,“ hovorí Ondrej Matej, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, ktorý bol počas vlády Ivety Radičovej poradcom pre dopravu.

Odporúčané články

Štát priznáva, na dostavbu všetkých ciest nemá dosť peňazí

Okrem peňazí, ktoré dáva  z rozpočtu doteraz a eurofondov, môže štát  na štvorprúdovky použiť aj dlhopisy, PPP projekty či dane z poho...

IDH v médiach  •  20.11.2015

Po vlakoch by mali pribudnúť aj autobusy zadarmo

Už dnešné náklady na bezplatnú dopravu sú však podľa odborníkov neudržateľné. "Prinesie to ďalší chaos," myslí šéf Inštitútu pre d...

IDH v médiach  •  19.05.2015

Doprastav má na dosah najväčšiu železničnú zákazku v histórii

Úsek na Považí chcel modernizovať aj Váhostav zo sféry vplyvu oligarchu Juraja Širokého, ale zo súťaže firmu vylúčili.

IDH v médiach  •  12.02.2016