Verejná doprava skrýva úsporu 94 miliónov

Publikované dňa 09.02.2013

„V zákone by sa stanovilo, že objednávateľ dopravných služieb vo verejnom záujme bude jeden. Nosnou kostrou by mala byť železničná doprava. Z menších miest a obcí by do uzlov železníc navážali ľudí autobusy. Jasne by sa rozhodlo, ktorá doprava je primárna,“ hovorí Ondrej Matej, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, ktorý bol počas vlády Ivety Radičovej poradcom pre dopravu.

Odporúčané články

Nové rýchlejšie rušne sú už tu, opozícia ich prenájom kritizuje. V čom sa mýli?

Výsledok jedného z najväčších modernizačných nákupov na železniciach by cestujúci mali pocítiť už v najbližších týždňoch. Naprí...

IDH v médiach  •  01.12.2017

Automobilka pri Nitre dáva cestným dopravcom šancu na lepší biznis

„Železnica nevie konkurovať kamiónovej doprave z pohľadu dodávok komponentov just in time pre finalizáciu auta,“ uviedol riaditeľ Inštitú...

IDH v médiach  •  14.08.2015

Diaľničné nálepky končia

Novým systémom si pritom pomôže aj štát. Môžu sa tak odstrániť viaceré veci. Prvá: zabrániť falšovaniu nálepiek. Druhá: lepšia kontr...

IDH v médiach  •  28.11.2013