Nekonečný príbeh výstavby slovenských diaľnic čaká neželaná kapitola. Na tento rok je naplávané dokončenie sotva 1 km diaľnic mesačne. Tempo sa však zrejme ešte spomalí. Blíži sa totiž najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, upozorňuje šéf firmy na projektovanie diaľnic. To, že v zahraničí sme na smiech, priznal aj bývalý minister dopravy.
Zdroj: regiony.zoznam.skNa Slovensku máme po prvý raz vládu úradníkov a môžeme si na vlastnej koži vyskúšať, aké je to ak nám nevládnu politici. Dnešná relácia Analýzy 24 sa zamerala na to, prečo odborníkov politika neláka, čo jej môžu ponúknuť a aj to, čo sa musí zmeniť v spoločnosti, aby odbornosť bola jedna z hlavných kvalít, ktoré […]
Zdroj: joj24.noviny.skRiaditeľ IDH Ondrej Matej analyzoval pre RTVS 24 východiskové pozície nového ministra dopravy.
Zdroj: rtvs.skPríbeh novej stavebnej legislatívy a reformy je stále napínavý. Najnovšie vzbudilo emócie schvaľovanie návrhu troch poslancov za Sme rodina – tzv. zberného zákona – začiatkom mája v parlamente.
Zdroj: asb.skDiskusia v relácii RTVS Klub komunálnej politiky na tému výstavba rýchlostnej cesty R4 na severovýchode Slovenska.
Zdroj: rtvs.skBratislava 14. apríla 2023 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo víta schválenie návrhu zákona o verejnej a osobnej doprave Vládou Slovenskej republiky. Už desať rokov (8.2.2013 predstavil Inštitút návrh integrácie verejnej osobnej dopravy na celom Slovensku) Inštitút pre dopravu a hospodárstvo presadzuje zámer integrácie verejnej osobnej dopravy za účelom jeho skvalitnenia. Dlhodobo sme navrhovali ako prvý krok […]
Bratislava 7. decembra 2022 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo z princípu odmieta zdaňovať zisk. Zisk je výsledok po zdanení príjmov obchodných spoločností po započítaní ich nákladov. Zdaňovať zisk je zlé a do budúcna nebezpečné riešenie ako zabezpečiť príjem štátneho rozpočtu. Je to nesystémové, neodborné a nelogické riešenie na hrane legislatívy Európskej únie. Považujeme to za „znárodnenie časti zisku […]
Bratislava 2. decembra 2022 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo považuje vládou schválené konečné ceny plynu a elektriny pre domácnosti za plytvanie verejnými prostriedkami, ktoré je dôležité využívať hospodárne a zodpovedne. Ide o veľmi populistické rozhodnutie, ktoré má výrazný vplyv na výdavkovú stranu štátneho rozpočtu, ktorá navyše nie je krytá. V podstate sa jedná o pomoc štátu domácnostiam v celkovej výške cca 6 […]
Bratislava 30. júna 2022 – Správna rada neziskovej organizácie Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) zvolila Igora Baráta za svojho člena. Bývalý splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura rozšíri tím odborníkov z oblasti dopravy, energetiky a hospodárstva. Igor Barát sa odborne špecializuje na finančníctvo a bankovníctvo. Za uplynulých desať rokov Inštitút pre dopravu a hospodárstvo poskytoval priestor pre […]
Bratislava 14. decembra 2020 – Podľa schváleného štátneho rozpočtu na rok 2021 to vyzerá tak, že Železnice Slovenskej republiky (ďalej ŽSR) nebudú schopné v roku 2021 udržiavať železničnú infraštruktúru v prevádzky schopnom stave. Zároveň prevádzkový dlh vo výške približne 350 mil. eur, ktorý vznikol za uplynulé obdobie sa bude navyšovať. V schválenom štátnom rozpočte na rok 2021 sa oproti […]
Pozitívne vnímam skutočnosť, že vláda (v tomto prípade zastúpená ÚRSO) vôbec prvýkrát pripravuje definíciu energetickej chudoby. V kontexte procesu je potrebné počkať na finálnu úpravu navrhovaného legislatívneho opatrenia, ktoré v konečnom dôsledku definuje aké a koľko domácnosti bude zahrnutých do tejto kategórie. Energetická chudoba je podľa ÚRSO definovaná množstvom prostriedkov, ktoré zostanú domácnosti po zaplatení všetkých výdavkov […]
Zdroj: IDHKrátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]
Zdroj: IDHTo, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]
Zdroj: IDHČo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]
Zdroj: IDHMusíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]
Zdroj: IDH