Press

Železničná spoločnosť Slovensko vlani prepravila v IC vlakoch takmer 792 tisíc cestujúcich

Dňa 20.03.2019

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) prepravila vo vlakoch InterCity (IC) vlani 791 695 cestujúcich, ich počet oproti roku 2017 vzrástol o 12,2 percenta, resp. o 86 tisíc. Pôvodne plánovala, že tieto vlaky v roku 2018 využije 720 tisíc ľudí.

Zdroj: nasadoprava.sk

Most pri Brodskom je v havarijnom stave, odborníci radia mosty monitorovať

Dňa 15.03.2019

Stav hraničného mostu pri Brodskom je najhorším v celom okrese. V regióne však máme viacero, ktoré treba opraviť. Oboznámiť o ich stave by nás mohli monitorovacie systémy.

Zdroj: sme.sk

Taxify po regulácii zdražovať nechce, Uber zváži návrat

Dňa 12.03.2019

Od apríla budú platiť pre služby prísnejšie pravidlá.

Zdroj: sme.sk

Višňové sa predraží o stovky miliónov eur

Dňa 08.03.2019

Krízová situácia na Višňovom bude stáť veľa. Rozviazanie zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a združením firiem Dúha a Salini Impregilo zabolí predovšetkým štátnu kasu.

Zdroj: hnonline.sk

Môžu taxíky v budúcnosti nahradiť autobusy MHD?

Dňa 07.03.2019

Verejnou dopravou cestuje stále menej ľudí. Taxíky v Prievidzi a Handlovej vyhrávajú komfortnými službami a nízkymi cenami. To, či raz môžu úplne nahradiť autobusy, sme sa pýtali odborníka.

Zdroj: sme.sk

K transparentnému poskytovaniu sociálnych zliav v doprave, by mal napomôcť zásah štátu

Dňa 25.01.2019

Bratislava, 25. januára 2019 – Zjednotenie sociálnych zliav a skupín, ktoré na sociálne zľavy majú nárok, by malo byť úlohou Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Súčasný stav totiž umožňuje objednávateľom dopravných výkonov vo verejnej osobnej doprave definovať si v prepravných a tarifných podmienkach vlastné podmienky a parametre poskytovania zliav pre sociálne skupiny, ako i definovať si tieto skupiny. V praxi to […]

Diaľnica pri Žiline ohrozuje vyrovnaný rozpočet

Dňa 21.01.2019

Bratislava, 21. januára 2019 – Meškanie diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, vďaka ktorému by sa motoristi vyhli problémovému prejazdu Žiliny a cesty pod Strečnom, sa dalo očakávať už pred niekoľkými rokmi. „Kompetentní, vrátane ministra dopravy Arpáda Érseka, sa preto nemôžu tváriť prekvapene a až teraz sa zamýšľať nad potrebnými opatreniami. O problémoch vedeli […]

Americké clá môžu byť v prospech európskeho spotrebiteľa

Dňa 11.09.2018

Bratislava, 11. septembra 2018 – Zavedenie ciel zo strany Spojených štátov voči dovozu európskych automobilov môže byť v prospech európskeho spotrebiteľa. Zavedenie ciel totiž významne ovplyvní cenu výrobku na americkom trhu čím sa zníži ich konkurencieschopnosť voči domácej produkcii. Ak nebudú výrobcovia automobilov chcieť znižovať produkciu v Európe, čo by samozrejme malo vplyv na lokálnu zamestnanosť, […]

NDS dostáva peniaze z mýta aj za cesty I. triedy, ktoré nevlastní. Tie potom chýbajú pri opravách mostov

Dňa 27.08.2018

Bratislava, 27. augusta 2018 – Pád mosta v talianskom Janove, ktorého pravdepodobnou príčinou bola zanedbaná údržba, upriamil pozornosť aj na stav slovenských mostov. V tejto súvislosti sa Národná diaľničná spoločnosť (NDS) a Slovenská správa ciest (SSC) snažili verejnosť upokojiť, že u nás žiadna podobná tragédia nehrozí. „Faktom je, že diaľničné mosty v správe NDS sú v porovnaní s tými, ktoré spravuje […]

Pre mosty existujú monitorovacie systémy, ktoré vedia zabrániť tragédiám

Dňa 16.08.2018

Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline