Press

Ročne idú na technickú kontrolu tisícky autobusov. Desatina ňou neprejde

Dňa 19.07.2018

Rakúska polícia koncom júna zastavila spoj pre jeho zlý technický stav neďaleko Viedne.

Zdroj: sme.sk

Projekt širokorozchodnej trate je podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo otázny

Dňa 19.07.2018

Za predpokladané náklady na výstavbu širokorozchodnej železnice cez Slovensko by sa podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislava Cenkého dali zmodernizovať v podstate všetky hlavné železničné trate na Slovensku na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Zdroj: nasadoprava.sk

Na vlakové spojenie Bratislava – Komárno bude súťaž

Dňa 16.07.2018

Ministerstvo oznámilo zámer vysúťažiť nového dopravcu. Do konca roku 2020 je ním Regiojet

Zdroj: sme.sk

ZSSK láka do vlakov kampaňou za desiatky tisíc

Dňa 11.07.2018

Od júna jazdí do Bratislavy približne 50 nových súprav, ktoré potrebuje štátny dopravca zaplniť. Odborník tvrdí, že reklama musí byť adresnejšia.

Zdroj: hnonline.sk

Štát ukázal riešenie križovatky v Ružomberku. Mesto to sklamalo

Dňa 10.07.2018

Dostavba diaľnice, ktorá mala odkloniť autá z krajského mesta, mešká už rok.

Zdroj: sme.sk

Aj farmári potrebujú štandardné a spravodlivé podnikateľské prostredie

Dňa 04.07.2018

Bratislava, 4. júla 2018 – V agrosektore, tak ako v iných oblastiach národného hospodárstva na Slovensku, by sme mali zamerať našu pozornosť a kritiku na nepoctivých, neslušných a systém zneužívajúcich podnikateľov. Súčasné podmienky v sektore nahrávajú subjektom, ktoré nepoctivým spôsobom využívajú dotácie poskytované či už štátom, alebo Európskym spoločenstvom a samotná produkcia pre nich nie je podnikateľsky […]

Kritickú dopravu v Ružomberku je potrebné začať riešiť

Dňa 19.06.2018

Bratislava, 19. júna 2018 – Rýchlym riešením kritickej dopravnej situácie v Ružomberku, je odkloniť dopravu pred Ružomberkom na Banskú Bystricu, cez Hiadeľské sedlo a Slovenskú Ľupču, čím sa zabezpečí že tranzit, ktorý spôsobuje Ružomberku problém, bude vedený v oboch kľúčových smeroch mimo Ružomberka. Takéto riešenie vie byť pri efektívnej príprave s profesionálnym prístupom hotové do […]

Ondrej Matej odchádza z IDH. Vo funkcii predsedu správnej rady ho nahradí prof. Ing. Miroslav Rimár, CSc.

Dňa 03.05.2018

Ondrej Matej odchádza z IDH. Vo funkcii predsedu správnej rady ho nahradí prof. Ing. Miroslav Rimár, CSc. Bratislava, 3. mája 2018 – Zakladateľ a dlhoročný predseda správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) – Ondrej Matej, opúšťa rady tejto mimovládnej organizácie. Stal sa totiž členom prípravného výboru novovznikajúcej politickej strany Doprava. „IDH sme od začiatku budovali ako […]

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo na novej adrese

Dňa 12.01.2018

Oznamujeme Vám, že nezisková organizácia Inštitút pre dopravu a hospodárstvo od januára 2018 má novú adresu sídla. Našu kanceláriu nájdete v nových priestoroch na adrese Čajakova 18 v Bratislave.   Ing. Rastislav Cenký riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o. Čajakova 18 Bratislava 811 05 Slovenská republika e-mail: rastislav.cenky@idah.sk mobil: +421 911 346 463 e- […]

Regulačný úrad diskriminuje malých dodávateľov a deformuje trh

Dňa 11.12.2017

Bratislava, 11. decembra 2017 – Do konca roka už zostáva iba necelý mesiac, no Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) stále nevydal cenové rozhodnutia pre menších dodávateľov elektrickej energie. Tí tak kvôli jeho nečinnosti nemôžu svojim zákazníkom oznámiť nové ceny, porušujú všeobecné obchodné podmienky a na trhu môže po roku opäť vzniknúť chaos. „Zaujímavým faktom je, […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline