Press

Práce na diaľnici pri Žiline stále stagnujú

Dňa 23.01.2019

Potvrdzuje sa, že zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala nevie túto stavbu dokončiť. Rezort dopravy pritom hľadá spôsob, aby sa tento diaľničný úsek dostaval do obdobia, kým sú k dispozícii eurofondy.

Zdroj: rtvs.sk

Dankovho národného vodného aj leteckého dopravcu by štát musel dotovať desiatkami miliónov eur

Dňa 23.01.2019

Národný letecký dopravca by skončil v obrovskej strate – za prvých 5 rokov existencie by to bolo viac ako 95 mil. eur.

Zdroj: aktuality.sk

Inštitút: Výstavba diaľnice pri Žiline môže ohroziť vyrovnaný rozpočet

Dňa 22.01.2019

V hre by v tomto prípade bolo podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo aj vracanie eurofondov.

Zdroj: teraz.sk

Oneskorenej výstavbe diaľnice D1 s tunelom Višňové môže hroziť riziko zastavenia prác

Dňa 22.01.2019

Meškajúca stavba úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové pri Žiline ohrozuje záväzok vlády SR hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom a stovky miliónov eur budú chýbať inde.

Zdroj: webnoviny.sk

Z Bratislavy do Košíc a späť by sa dalo lietať za 150 eur

Dňa 21.01.2019

Odborník na letectvo Peter Kunkela v rozhovore pre HN hovorí, že ak štát bude chcieť zriadiť leteckého dopravcu, tak jedine s pomocou súkromníka.

Zdroj: hnonline.sk

Diaľnica pri Žiline ohrozuje vyrovnaný rozpočet

Dňa 21.01.2019

Bratislava, 21. januára 2019 – Meškanie diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, vďaka ktorému by sa motoristi vyhli problémovému prejazdu Žiliny a cesty pod Strečnom, sa dalo očakávať už pred niekoľkými rokmi. „Kompetentní, vrátane ministra dopravy Arpáda Érseka, sa preto nemôžu tváriť prekvapene a až teraz sa zamýšľať nad potrebnými opatreniami. O problémoch vedeli […]

Americké clá môžu byť v prospech európskeho spotrebiteľa

Dňa 11.09.2018

Bratislava, 11. septembra 2018 – Zavedenie ciel zo strany Spojených štátov voči dovozu európskych automobilov môže byť v prospech európskeho spotrebiteľa. Zavedenie ciel totiž významne ovplyvní cenu výrobku na americkom trhu čím sa zníži ich konkurencieschopnosť voči domácej produkcii. Ak nebudú výrobcovia automobilov chcieť znižovať produkciu v Európe, čo by samozrejme malo vplyv na lokálnu zamestnanosť, […]

NDS dostáva peniaze z mýta aj za cesty I. triedy, ktoré nevlastní. Tie potom chýbajú pri opravách mostov

Dňa 27.08.2018

Bratislava, 27. augusta 2018 – Pád mosta v talianskom Janove, ktorého pravdepodobnou príčinou bola zanedbaná údržba, upriamil pozornosť aj na stav slovenských mostov. V tejto súvislosti sa Národná diaľničná spoločnosť (NDS) a Slovenská správa ciest (SSC) snažili verejnosť upokojiť, že u nás žiadna podobná tragédia nehrozí. „Faktom je, že diaľničné mosty v správe NDS sú v porovnaní s tými, ktoré spravuje […]

Pre mosty existujú monitorovacie systémy, ktoré vedia zabrániť tragédiám

Dňa 16.08.2018

Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať […]

Aj farmári potrebujú štandardné a spravodlivé podnikateľské prostredie

Dňa 04.07.2018

Bratislava, 4. júla 2018 – V agrosektore, tak ako v iných oblastiach národného hospodárstva na Slovensku, by sme mali zamerať našu pozornosť a kritiku na nepoctivých, neslušných a systém zneužívajúcich podnikateľov. Súčasné podmienky v sektore nahrávajú subjektom, ktoré nepoctivým spôsobom využívajú dotácie poskytované či už štátom, alebo Európskym spoločenstvom a samotná produkcia pre nich nie je podnikateľsky […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline