Press

Najprv meškala rok, teraz vznikol ďalší problém. Hotová diaľnica hltá na Slovensku milióny navyše

Dňa 22.02.2018

Necelý rok po spojazdnení úseku D3 diaľničiari stále investujú do jeho bezpečnosti. Vodiči sa vraj báť nemusia.

Zdroj: hnonline.sk

Leo Express sa chystá rozširovať. Plánuje spojiť Bratislavu s Prahou

Dňa 20.02.2018

Plány na spojenie hlavných miest Česka a Slovenska treba chápať v dlhšom časovom horizonte, hovorí analytik.

Zdroj: sme.sk

Málo železničiarov prevádzku vlakov neohrozí

Dňa 19.02.2018

Nedostatok odborných zamestnancov hlásia aj Železnice Slovenskej republiky. Tie majú na starosti koľajnice a stanice. Chýba im vyše 200 ľudí. Podľa odborníka za to môže aj roky zanedbávané duálne vzdelávanie.

Zdroj: rtvs.sk

ZSSK opraví vagóny za milióny eur

Dňa 17.02.2018

Štátny dopravca ide modernizovať staré vlaky. Za obnovu 50-tich vagónov zaplatí 37 miliónov eur. Súkromný dopravca Regiojet upozorňuje, že železnice by si za podobnú sumu mohli kúpiť nové vozne.

Zdroj: rtvs.sk

Obchvatu Bratislavy stále chýbajú veľkí stavbári

Dňa 16.02.2018

Diaľnice v okolí hlavného mesta mali dokončiť v roku 2020. Ministerstvo dopravy už pripustilo meškanie.

Zdroj: sme.sk

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo na novej adrese

Dňa 12.01.2018

Oznamujeme Vám, že nezisková organizácia Inštitút pre dopravu a hospodárstvo od januára 2018 má novú adresu sídla. Našu kanceláriu nájdete v nových priestoroch na adrese Čajakova 18 v Bratislave.   Ing. Rastislav Cenký riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o. Čajakova 18 Bratislava 811 05 Slovenská republika e-mail: rastislav.cenky@idah.sk mobil: +421 911 346 463 e- […]

Regulačný úrad diskriminuje malých dodávateľov a deformuje trh

Dňa 11.12.2017

Bratislava, 11. decembra 2017 – Do konca roka už zostáva iba necelý mesiac, no Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) stále nevydal cenové rozhodnutia pre menších dodávateľov elektrickej energie. Tí tak kvôli jeho nečinnosti nemôžu svojim zákazníkom oznámiť nové ceny, porušujú všeobecné obchodné podmienky a na trhu môže po roku opäť vzniknúť chaos. „Zaujímavým faktom je, […]

Vláda korumpuje mimovládky peniazmi na boj proti korupcii

Dňa 11.10.2017

Vláda korumpuje mimovládky peniazmi na boj proti korupcii   Bratislava, 11. október 2017 – Tridsať miliónov eur z eurofondov, ktoré vláda vyčlenila pre mimovládne organizácie na boj proti korupcii a zvýšenie transparentnosti verejnej správy, je v skutočnosti kupovaním si ich priazne. Čerpaním peňazí od štátu totiž strácajú časť svojej nezávislosti, tvrdí Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH). „Mimovládne […]

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament

Dňa 30.08.2017

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament Bratislava, 30. august 2017 – Verejné vypočúvanie kandidátov na predsedu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) pred odbornou verejnosťou a pred členmi Vlády Slovenskej republiky je na prvý pohľad krokom vpred.  Prispieva totiž k transparentnosti celého výberového procesu „Na druhej strane však tento postup zďaleka nezaručuje výber skutočne nezávislého […]

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam

Dňa 09.06.2017

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam Realistickým riešením dopravnej situácie na strednom Slovensku môže byť dobudovanie cesty R1 na úseku Ružomberok – Banská Bystrica, a to spolu s cestou I. triedy postavenej na rýchlosť 110 km/h na Orave na úseku od hranice s Poľskom po obec Hubová a úsekom rýchlostnej cesty R3 od […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline