Press

Slovensko v Bruseli obhájilo diaľničný obchvat Košíc. Cestu skráti o 14 minút

Dňa 19.07.2019

Brusel odklepol Slovensku eurofondy na výstavbu diaľnice D1 Budimír – Bidovce. Na projekt bude z kohézneho fondu vyčlenených viac ako 200 miliónov eur. Obchvat Košíc, ktorý je priamym pokračovaním diaľnice D1 Prešov – Košice smerom na Michalovce, budú môcť motoristi využívať už na konci tohto roka. Ide o 14,4 kilometra dlhý úsek.

Zdroj: hnonline.sk

Ako neusporiadané pozemky brzdia rozvoj miest a obcí

Dňa 17.07.2019

Starosta Ipeľského Predmostia Viktor Lestyánszky by chcel pozdĺž Ipľa vybudovať cyklotrasy tak, ako ich na druhom brehu spravili Maďari. Myslí si, že cyklocesty by pomohli prilákať turistov do tohto málo rozvinutého regiónu. Lenže medzi jeho dedinou a vedľajšou obcou Veľká nad Ipľom na 2,5-kilometrovom úseku narátal okolo dvesto parciel, z ktorých veľká časť má neusporiadaných […]

Zdroj: trend.sk

Ministerstvo dopravy zverejní, čo bude ďalej s bratislavským obchvatom

Dňa 17.07.2019

Obchvat stavia konzorcium okolo Cintry.

Zdroj: sme.sk

Megatender na opravy ciest viazne

Dňa 17.07.2019

Cestári hľadajú stavbárov, ktorí zrekonštruujú každý rok 130 kilometrov vozoviek.

Zdroj: hnonline.sk

Polročné príjmy z mýta dosiahli 110 miliónov eur

Dňa 17.07.2019

Elektronický výber mýta pre Národnú diaľničnú spoločnosť, a. s. (NDS) v júni tohto roka dosiahol 18,36 mil. eur. Oproti rovnakému mesiacu pred rokom je to menej o 2,2 %, alebo o 420 tis. eur. Príjmy z mýta v prvom polroku predstavovali 110 mil. eur a medziročne vzrástli o 3,6 %, resp. o 3,81 mil. eur.

Zdroj: pravda.sk

Dotovanie strát SPP by malo zaujímať aj Protimonopolný úrad SR

Dňa 12.07.2019

Bratislava, 11. júla 2019 – Vysoké straty SPP z predaja plynu vyvolávajú otázky, či spoločnosť svojou cenovou politikou nenarušuje pravidlá hospodárskej súťaže. Je totiž zrejmé, že plyn predáva pod cenu. Ako v ostatných dňoch upozornili viaceré médiá, Slovenský plynárenský priemysel od svojho zoštátnenia vykazuje z predaja plynu kontinuálne stratu. Len v minulom roku to bolo 108 miliónov eur. Od […]

ÚRSO pri regulácii prirodzených monopolov používa dvojaký meter

Dňa 25.06.2019

Bratislava, 25. júna 2019 – Prístup Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) k prirodzeným monopolom na Slovensku nie je zďaleka rovnaký. Niektoré spoločnosti majú výrazne vyššiu maržu, než ostatné. Zisk pred zdanením vyšší ako 50 percent z tržieb, u iného ani nie 20. Aj takto vyzerá regulácia energetických distribučných spoločností na Slovensku. „Tie z povahy svojho podnikania predstavujú prirodzené […]

Domácnosti i malí podnikatelia doplácajú na politiku ÚRSO

Dňa 13.06.2019

Bratislava, 13. júna 2019 – Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) bude musieť riešiť, ako vo volebnom roku nedovoliť prudké zdraženie elektriny. Ak by regulácia cien energií nebola zbytočne spolitizovaná, tento problém by neexistoval. Vývoj na burze v Prahe, od ktorého sa podľa aktuálnej vyhlášky ÚRSO odvíjajú regulované ceny elektriny pre domácnosti a malé firmy na Slovensku, […]

Prioritou pre sektor dopravy sa stáva kyberbezpečnosť

Dňa 09.05.2019

Bratislava, 9. mája 2019 – Jednou z najväčších výziev pre sektor dopravy sa v nasledujúcom období stane otázka kyberbezpečnosti. V reakcii na zámer Ministerstva dopravy a výstavby SR zriadiť tím odborníkov na inteligentnú mobilitu to uviedol Inštitút pre dopravu a hospodárstvo. IDH apeluje, aby sa vznikajúci vládny tím odborníkov na inteligentnú mobilitu venoval aj tejto téme. Práve jeho […]

Nové pravidlá platia pre celý taxi trh, vyzývame k ich dodržiavaniu

Dňa 09.04.2019

Bratislava, 9. apríla 2019 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) víta, že novelizovaný zákon o cestnej doprave vstúpil do platnosti a konečne prináša jasné a spravodlivé pravidlá pre taxislužby. IDH verí, že tento zákon prispeje k potrebnej rovnováhe na trhu a prinesie zákazníkom kvalitné, spoľahlivé a cenovo dostupné služby. V neposlednom rade je potrebné, aby zákon zabezpečil férové ohodnotenie vodičov. IDH […]

Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Dňa 18.04.2019

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]

Zdroj: IDH

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline