Press

Slovensko opäť rekordérom? Suma za jeden kilometer diaľnic vás prekvapí

Dňa 22.01.2020

Slovensko sa môže stať rekordérom vo výstavbe diaľnic. Nejde však o rýchlosť, ktorou ich dokončujeme, ale o cenu za jeden kilometer. Najmä obchvat Žiliny až po Ružomberok pripomína nekonečný príbeh, ktorý je z roka na rok drahší.

Zdroj: noviny.sk

Érsek neustúpil. Dopravcovia hrozia blokovaním Košíc aj Oravy

Dňa 08.01.2020

Kamionisti sa na 10. výročie pamätného protestu znovu zišli v bratislavských uliciach. Žiadajú nižšie dane a spravodlivé mýto.

Zdroj: hnonline.sk

V hre o trať pri Žiline zostali len štátne železnice. Súťažiť sa bude odznova

Dňa 16.12.2019

Meria 21 kilometrov. Spája Žilinu s Rajcom. A je to jedna z troch tratí na celom Slovensku, kde štát dáva šancu, aby ju prevádzkovali súkromní dopravcovia.

Zdroj: hnonline.sk

V doprave chýbajú inteligentné systémy, môžu predpovedať kolóny

Dňa 11.12.2019

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo odporučil efektívnejšie využívanie eurofondov.

Zdroj: sme.sk

Obrovský rozdiel v komforte, no rovnaká cena. Takto vyzerá cestovanie vlakom na severe a juhu

Dňa 09.12.2019

Kompetentní aj odborník veľké rozdiely potvrdzujú.

Zdroj: tvnoviny.sk

Eurofondy na dopravu nevyužívame efektívne, chýbajú inteligentné projekty

Dňa 10.12.2019

Bratislava, 10. decembra 2019 – Finančné prostriedky z európskych fondov už dávno nie sú určené iba na výstavbu ciest či železníc. Inteligentné projekty v doprave zatiaľ na Slovensku chýbajú a nezmenilo sa to ani v uplynulom roku, bilancuje Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH). Inteligentné systémy dokážu napríklad predpovedať, v ktorých miestach vzniknú dopravné zápchy a zároveň dokážu navrhovať riešenia k ich […]

K riadeniu ŽSR musíme zaujať strategický prístup

Dňa 24.10.2019

Bratislava, 24. októbra 2019 – „Inštitút pre dopravu a hospodárstvo dlhodobo poukazuje na potrebu profesionálneho riadenia ŽSR so systematickým prístupom vychádzajúcim zo stratégie národného hospodárstva a v súlade s finančnými možnosťami štátu, rešpektujúc reálne potreby kľúčových zákazníkov ŽSR – dopravcov, ale i ich zákazníkov – prepravcov a cestujúcu verejnosť, a to bez ohľadu na meniace sa politické cykly. Práve preto […]

Dotovanie strát SPP by malo zaujímať aj Protimonopolný úrad SR

Dňa 12.07.2019

Bratislava, 11. júla 2019 – Vysoké straty SPP z predaja plynu vyvolávajú otázky, či spoločnosť svojou cenovou politikou nenarušuje pravidlá hospodárskej súťaže. Je totiž zrejmé, že plyn predáva pod cenu. Ako v ostatných dňoch upozornili viaceré médiá, Slovenský plynárenský priemysel od svojho zoštátnenia vykazuje z predaja plynu kontinuálne stratu. Len v minulom roku to bolo 108 miliónov eur. Od […]

ÚRSO pri regulácii prirodzených monopolov používa dvojaký meter

Dňa 25.06.2019

Bratislava, 25. júna 2019 – Prístup Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) k prirodzeným monopolom na Slovensku nie je zďaleka rovnaký. Niektoré spoločnosti majú výrazne vyššiu maržu, než ostatné. Zisk pred zdanením vyšší ako 50 percent z tržieb, u iného ani nie 20. Aj takto vyzerá regulácia energetických distribučných spoločností na Slovensku. „Tie z povahy svojho podnikania predstavujú prirodzené […]

Domácnosti i malí podnikatelia doplácajú na politiku ÚRSO

Dňa 13.06.2019

Bratislava, 13. júna 2019 – Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) bude musieť riešiť, ako vo volebnom roku nedovoliť prudké zdraženie elektriny. Ak by regulácia cien energií nebola zbytočne spolitizovaná, tento problém by neexistoval. Vývoj na burze v Prahe, od ktorého sa podľa aktuálnej vyhlášky ÚRSO odvíjajú regulované ceny elektriny pre domácnosti a malé firmy na Slovensku, […]

Liberalizáciu osobnej železničnej dopravy je potrebné riešiť koncepčne

Dňa 13.08.2019

Krátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]

Zdroj: IDH

Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Dňa 12.08.2019

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]

Zdroj: IDH

Nepovolený stavebný materiál vrátane azbestu nepatrí pod obchvat Bratislavy

Dňa 06.08.2019

Čo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]

Zdroj: IDH

Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Dňa 18.04.2019

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]

Zdroj: IDH

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk