Bratislavské letisko Milana Rastislava Štefánika prestane koncom marca slúžiť ako parkovisko pre odstavené lietadlá rakúskych aerolínií. Počas pandémie tam rakúsky národný dopravca Austrian Airlines odstavil svoje nepotrebné stroje. Zo svojho auta ich môžu stále pozorovať motoristi jazdiaci po bratislavskom diaľničnom obchvate.
Zdroj: webnoviny.skMinister dopravy Andrej Doležal (Sme Rodina) má aktuálne na stole žiadosť diaľničiarov o stavebné povolenie pre tunel Čebrať. Ten je súčasťou budovaného diaľničného úseku Hubová – Ivachnová. V mene Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ju koncom minulého roka na ministerstvo doručil Dopravoprojekt.
Zdroj: webnoviny.skŠtátna poštová spoločnosť, zamestnávajúca takmer trinásťtisíc ľudí, sa oznámenému hromadnému prepúšťaniu mohla vyhnúť. A to v prípade, keby sa doterajšie manažmenty Slovenskej pošty v minulosti správali zodpovedne. Pre portál NašaDoprava.sk to povedal riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej. Zároveň ale dodal, že obdobne ako Železničná spoločnosť Cargo Slovakia aj Slovenská pošta sa […]
Zdroj: webnoviny.skSpráva a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK) už niekoľko rokov ponúka aplikáciu o aktuálnej situácii na cestách v kraji. Podrobne monitoruje cesty a informácie spolu s aktuálnymi fotografiami sú pravidelne aktualizované. Dopravný analytik Ondrej Matej však napriek tomu hovorí o vyhodených peniazoch.
Zdroj: korzar.skMinisterstvo dopravy chystá prioritizáciu cestnej infraštruktúry. Z nej bude jasné, ktoré rýchlostné cesty a diaľnice sa budú stavať najskôr. Žiadny nový úsek, ktorý nebude súčasťou harmonogramu, sa v najbližších dvoch rokoch nerozostavia.
Zdroj: pravda.skBratislava 14. decembra 2020 – Podľa schváleného štátneho rozpočtu na rok 2021 to vyzerá tak, že Železnice Slovenskej republiky (ďalej ŽSR) nebudú schopné v roku 2021 udržiavať železničnú infraštruktúru v prevádzky schopnom stave. Zároveň prevádzkový dlh vo výške približne 350 mil. eur, ktorý vznikol za uplynulé obdobie sa bude navyšovať. V schválenom štátnom rozpočte na rok 2021 sa oproti […]
Bratislava 6. októbra 2020 – V Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo došlo k zmenám vo vedení. Novým riaditeľom IDH je Ing. Ondrej Matej. Za uplynulé roky Inštitút pre dopravu a hospodárstvo poskytoval priestor pre odborníkov z oblasti dopravy, energetiky a hospodárstva. Získal v odbornej, ale aj laickej verejnosti svoju významnú pozíciu. „Nadviažem na tento úspešný príbeh a zároveň chcem, aby Inštitút poskytoval […]
Bratislava, 17. augusta 2020 – Vyzývame ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala k urýchlenej systémovej reforme ciest I., II. a III. triedy. Jedine zlúčenie správy ciest I., II. a III. triedy pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest. Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste č. II/531 […]
Bratislava, 18. februára 2020 – Zhoršenie dopravy a nelogické požiadavky. Tak by sa dala zhrnúť súťaž na nového dopravcu na trati Bratislava – Komárno a situácia, ktorá by na tejto trati od decembra nastala, ak by Ministerstvo súťaž dokončilo. Ministerstvo dopravy a výstavby SR na rastúci záujem cestujúcich o vlakovú dopravu na Žitnom ostrove nereaguje pridaním nových vlakov, ale […]
Bratislava, 10. decembra 2019 – Finančné prostriedky z európskych fondov už dávno nie sú určené iba na výstavbu ciest či železníc. Inteligentné projekty v doprave zatiaľ na Slovensku chýbajú a nezmenilo sa to ani v uplynulom roku, bilancuje Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH). Inteligentné systémy dokážu napríklad predpovedať, v ktorých miestach vzniknú dopravné zápchy a zároveň dokážu navrhovať riešenia k ich […]
Krátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]
Zdroj: IDHTo, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]
Zdroj: IDHČo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]
Zdroj: IDHMusíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]
Zdroj: IDHPo oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]
Zdroj: blog.sme.sk