Press

Odstávky pod Strečnom po zrútení brala? Začnite si zvykať, nekončí sa to

Dňa 20.07.2017

Strečno je starý problém, ktorý teraz predĺži cestu autom aj trojnásobne.

Zdroj: dennikn

Kamionisti sa búria pre 350-kilometrovú obchádzku, zasadne krízový štáb

Dňa 20.07.2017

Firmy voziace tovar medzi Oravou a Kysucami zažívajú ťažkú skúšku. Dôvodom je 352-kilometrová obchádzka cez Trenčín.

Zdroj: aktuality.sk

V Prešove po piatich rokoch dokončili sotva štvorkilometrovú cestu

Dňa 14.07.2017

Stavba v Prešove je raritou aj na slovenské pomery, natiahla sa takmer dvojnásobne, stavbárov vymenili a mesto vyhlásilo mimoriadny stav.

Zdroj: dennikn.sk

Podľa IDH by štát mal ZSSK Cargo čo najskôr predať

Dňa 13.07.2017

Firma bola pripravená na privatizáciu už v roku 2006. Nová vláda ju zastavila.

Zdroj: teraz.sk

Do diaľníc sa pumpujú milióny, vlani diaľničiari odovzdali ani nie desať kilometrov

Dňa 12.07.2017

Vlani klesol počet rozostavaných úsekov o 37 kilometrov. Plány na tento rok preto vyzerajú ambiciózne.

Zdroj: hnonline.sk

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam

Dňa 09.06.2017

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam Realistickým riešením dopravnej situácie na strednom Slovensku môže byť dobudovanie cesty R1 na úseku Ružomberok – Banská Bystrica, a to spolu s cestou I. triedy postavenej na rýchlosť 110 km/h na Orave na úseku od hranice s Poľskom po obec Hubová a úsekom rýchlostnej cesty R3 od […]

Úplná liberalizácia siete STK je podľa expertov veľkým rizikom. Už súčasný systém má viaceré nedostatky

Dňa 16.05.2017

Bratislava, 16. mája 2017  –  Inštitút pre dopravu a hospodárstvo ponúka konštruktívne riešenie, aby technické a emisné kontroly skutočne napĺňali svoj účel. Po tom, čo Ministerstvo dopravy predstavilo návrh liberalizácie trhu staníc technickej kontroly, ktorým chce nekontrolovateľne navýšiť ich počty, vznikla vlna protinázorov zo strany odborníkov, ktorí apelujú najmä na bezpečnosť na cestách. „Úplná liberalizácia trhu […]

Štát by mal prioritne riešiť pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní

Dňa 11.05.2017

Bratislava, 11. mája 2017 – Majetkovo nevysporiadané pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní sú časovanou bombou pre štátny rozpočet. Štát by mal čo najskôr stanoviť proces, časový harmonogram a predovšetkým konečný termín majetkového vysporiadania pozemkov pod existujúcou cestnou infraštruktúrou. Tiež by mal stanoviť konečný termín využívania cestných komunikácií v predbežnom užívaní, aby mohli byť […]

Efektívna cestná sieť sa dá postaviť o päť rokov skôr a o päť miliárd eur lacnejšie než plánuje štát

Dňa 27.04.2017

Bratislava, 27. apríla 2017 – Kvalitná cestná sieť, vďaka ktorej nebudú musieť motoristi stáť v zápchach, zachádzať desiatky kilometrov na diaľnicu a ktorá odbremení dopravou preťažené obce, sa dá postaviť výrazne skôr a lacnejšie než dnes plánuje štát. Stačí prehodnotiť súčasné nereálne plány a sústrediť sa na efektivitu budovaných ciest. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo preto prichádza s návrhom efektívnej cestnej […]

Nezjazdnú diaľnicu je potrebné preventívne zatvoriť, nie čakať na nehodu

Dňa 20.04.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo:   Nezjazdnú diaľnicu je potrebné preventívne zatvoriť, nie čakať na nehodu Bratislava, 20. apríla 2017 – Hromadným nehodám, aká sa dnes stala na diaľnici D1 medzi Jánovcami a Popradom, sa dá pomerne jednoducho zabrániť. A to tým, že na základe údajov Národného systému dopravných informácií dôjde k preventívnemu uzatvoreniu ťažko zjazdného úseku diaľnice. […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline