Press

Projekt Vydra bude mať pozitívne vplyvy na zamestnanosť

Dňa 10.09.2019

Až 16 firiem slovenského obranného priemyslu sa môže podieľať na realizácii projektu a výrobe bojového vozidlo 8×8 Vydra.

Zdroj: teraz.sk

Štát chce opraviť letisko Sliač za 55 miliónov eur

Dňa 04.09.2019

Rezort obrany predložil materiál k modernizácii leteckej základne. Priestory majú byť upravené pre potreby našej novej leteckej techniky dovezenej z Ameriky.

Zdroj: hnonline.sk

Spor medzi koncesionárom a štátom nemusí ďalej predĺžiť výstavbu D4 a R7

Dňa 03.09.2019

Spor medzi koncesionárom projektu D4 a R7 a štátom v podobe arbitrážneho konania sa dá vyriešiť aj bez toho, aby znamenal ďalšie zdržanie výstavby.

Zdroj: hlavnydennik.sk

Bezpečnosť cyklistov na cestách závisí od milosti vodičov, situácia vyžaduje úpravu zákona

Dňa 30.08.2019

Život či zmrzačenie, to je cena, ktorú dennodenne riskujú cyklisti na Slovensku. Cyklisti sa okrem hrozby ujmy na zdraví podľa bývalého riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja v premávke navyše cítia absolútne podriadení a utláčaní.

Zdroj: webnoviny.sk

Námietky v tendri na prevádzku vlakov na trati Žilina – Rajec by malo posudzovať ministerstvo

Dňa 23.08.2019

Prípadné námietky voči podmienkam verejnej súťaže na prevádzku osobných vlakov na regionálnej trati Žilina – Rajec nebude skúmať Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ako je to bežné pri väčšine zákaziek. Námietky by malo posudzovať Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV), ktoré tender vyhlásilo.

Zdroj: webnoviny.sk

Dotovanie strát SPP by malo zaujímať aj Protimonopolný úrad SR

Dňa 12.07.2019

Bratislava, 11. júla 2019 – Vysoké straty SPP z predaja plynu vyvolávajú otázky, či spoločnosť svojou cenovou politikou nenarušuje pravidlá hospodárskej súťaže. Je totiž zrejmé, že plyn predáva pod cenu. Ako v ostatných dňoch upozornili viaceré médiá, Slovenský plynárenský priemysel od svojho zoštátnenia vykazuje z predaja plynu kontinuálne stratu. Len v minulom roku to bolo 108 miliónov eur. Od […]

ÚRSO pri regulácii prirodzených monopolov používa dvojaký meter

Dňa 25.06.2019

Bratislava, 25. júna 2019 – Prístup Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) k prirodzeným monopolom na Slovensku nie je zďaleka rovnaký. Niektoré spoločnosti majú výrazne vyššiu maržu, než ostatné. Zisk pred zdanením vyšší ako 50 percent z tržieb, u iného ani nie 20. Aj takto vyzerá regulácia energetických distribučných spoločností na Slovensku. „Tie z povahy svojho podnikania predstavujú prirodzené […]

Domácnosti i malí podnikatelia doplácajú na politiku ÚRSO

Dňa 13.06.2019

Bratislava, 13. júna 2019 – Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) bude musieť riešiť, ako vo volebnom roku nedovoliť prudké zdraženie elektriny. Ak by regulácia cien energií nebola zbytočne spolitizovaná, tento problém by neexistoval. Vývoj na burze v Prahe, od ktorého sa podľa aktuálnej vyhlášky ÚRSO odvíjajú regulované ceny elektriny pre domácnosti a malé firmy na Slovensku, […]

Prioritou pre sektor dopravy sa stáva kyberbezpečnosť

Dňa 09.05.2019

Bratislava, 9. mája 2019 – Jednou z najväčších výziev pre sektor dopravy sa v nasledujúcom období stane otázka kyberbezpečnosti. V reakcii na zámer Ministerstva dopravy a výstavby SR zriadiť tím odborníkov na inteligentnú mobilitu to uviedol Inštitút pre dopravu a hospodárstvo. IDH apeluje, aby sa vznikajúci vládny tím odborníkov na inteligentnú mobilitu venoval aj tejto téme. Práve jeho […]

Nové pravidlá platia pre celý taxi trh, vyzývame k ich dodržiavaniu

Dňa 09.04.2019

Bratislava, 9. apríla 2019 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) víta, že novelizovaný zákon o cestnej doprave vstúpil do platnosti a konečne prináša jasné a spravodlivé pravidlá pre taxislužby. IDH verí, že tento zákon prispeje k potrebnej rovnováhe na trhu a prinesie zákazníkom kvalitné, spoľahlivé a cenovo dostupné služby. V neposlednom rade je potrebné, aby zákon zabezpečil férové ohodnotenie vodičov. IDH […]

Liberalizáciu osobnej železničnej dopravy je potrebné riešiť koncepčne

Dňa 13.08.2019

Krátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]

Zdroj: IDH

Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Dňa 12.08.2019

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]

Zdroj: IDH

Nepovolený stavebný materiál vrátane azbestu nepatrí pod obchvat Bratislavy

Dňa 06.08.2019

Čo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]

Zdroj: IDH

Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Dňa 18.04.2019

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]

Zdroj: IDH

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk