Press

Blatné je hotové, kolóny na D1 ešte len prídu, keď začnú dvíhať diaľnicu

Dňa 24.11.2017

Najväčšie problémy na diaľnici motoristov čakajú v čase, keď sa začne rozširovať D1 na osempruh pri vstupe do Bratislavy, myslí si analytik.

Zdroj: dennikn

Úsek diaľnice pri Žiline bude opäť meškať, inak by skončila v poli

Dňa 22.11.2017

Štát plánuje diaľničný privádzač dokončiť v prvej polovici roka 2019. V rovnakom čase chce dostavať aj samotnú cestu.

Zdroj: sme.sk

Kompa bude minulosťou. Dunaj podlezú tunelom za 20 miliónov eur

Dňa 21.11.2017

Ministerstvo životného prostredia ponúklo alternatívu ku kompe, ktorú opozícia označila za predraženú.

Zdroj: hnonline.sk

Bratislavský obchvat stojí. Stále je okolo neho množstvo problémov

Dňa 20.11.2017

Na stavbe zatiaľ prebiehajú len prípravné práce. Stavební podnikatelia stále rokujú s hlavným dodávateľom.

Zdroj: hnonline.sk

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Dňa 19.11.2017

Štvrtá automobilka na Slovensku Jaguar Land Rover prekladisko svojho tovaru nakoniec nedostane. Jeho výstavbu koncom augusta zastavili štátne Železnice Slovenskej republiky.

Zdroj: sme.sk

Vláda korumpuje mimovládky peniazmi na boj proti korupcii

Dňa 11.10.2017

Vláda korumpuje mimovládky peniazmi na boj proti korupcii   Bratislava, 11. október 2017 – Tridsať miliónov eur z eurofondov, ktoré vláda vyčlenila pre mimovládne organizácie na boj proti korupcii a zvýšenie transparentnosti verejnej správy, je v skutočnosti kupovaním si ich priazne. Čerpaním peňazí od štátu totiž strácajú časť svojej nezávislosti, tvrdí Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH). „Mimovládne […]

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament

Dňa 30.08.2017

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament Bratislava, 30. august 2017 – Verejné vypočúvanie kandidátov na predsedu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) pred odbornou verejnosťou a pred členmi Vlády Slovenskej republiky je na prvý pohľad krokom vpred.  Prispieva totiž k transparentnosti celého výberového procesu „Na druhej strane však tento postup zďaleka nezaručuje výber skutočne nezávislého […]

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam

Dňa 09.06.2017

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam Realistickým riešením dopravnej situácie na strednom Slovensku môže byť dobudovanie cesty R1 na úseku Ružomberok – Banská Bystrica, a to spolu s cestou I. triedy postavenej na rýchlosť 110 km/h na Orave na úseku od hranice s Poľskom po obec Hubová a úsekom rýchlostnej cesty R3 od […]

Úplná liberalizácia siete STK je podľa expertov veľkým rizikom. Už súčasný systém má viaceré nedostatky

Dňa 16.05.2017

Bratislava, 16. mája 2017  –  Inštitút pre dopravu a hospodárstvo ponúka konštruktívne riešenie, aby technické a emisné kontroly skutočne napĺňali svoj účel. Po tom, čo Ministerstvo dopravy predstavilo návrh liberalizácie trhu staníc technickej kontroly, ktorým chce nekontrolovateľne navýšiť ich počty, vznikla vlna protinázorov zo strany odborníkov, ktorí apelujú najmä na bezpečnosť na cestách. „Úplná liberalizácia trhu […]

Štát by mal prioritne riešiť pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní

Dňa 11.05.2017

Bratislava, 11. mája 2017 – Majetkovo nevysporiadané pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní sú časovanou bombou pre štátny rozpočet. Štát by mal čo najskôr stanoviť proces, časový harmonogram a predovšetkým konečný termín majetkového vysporiadania pozemkov pod existujúcou cestnou infraštruktúrou. Tiež by mal stanoviť konečný termín využívania cestných komunikácií v predbežnom užívaní, aby mohli byť […]

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk

Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Dňa 06.12.2013

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete. Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť […]

Zdroj: HNOnline

Účet už žije vlastným životom

Dňa 29.05.2013

Projekt jednej zdravotnej poisťovne sa drží len vďaka politickej zanovitosti svojich tvorcov. Zaplatíme ju z daní. Smerácka transformácia zažitého systému viacerých zdravotných poisťovní na socialistický dostáva ďalšie rany. Už je jasné, že cestovný poriadok, ktorý premene predpísali tvorcovia, sa nestíha. S niekoľkomesačným meškaním začala ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská len teraz hľadať poradenskú firmu, ktorá za […]

Zdroj: HNOnline

„Nie ropovodu“ nie je len ekologická fráza

Dňa 03.05.2013

Rozhodnutia o strategických záujmoch štátu sa na Slovensku robia intuitívne. Podobne ako v prípade Carga, či projektu širokorozchodnej železnice sa tu bez akejkoľvek analýzy benefitov a nákladov, bez súladu s hospodárskou politikou štátu a bez širšej koncepcie črtá aj projekt slovensko-rakúskeho ropovodu. Utvrdili ma v tom vyhlásenia štátu v utorňajšom vydaní Hospodárskych novín, ktoré dali ropovodu BSP z Bratislavy do Schwechatu celkom […]

Zdroj: HNOnline

Cargo môže spustiť reťazovú reakciu, na riešenie je už skoro neskoro

Dňa 18.02.2013

Vôbec ma neteší, že už druhý krát musím priniesť nelichotivé prognózy dopadu situácie okolo košického U.S. Steelu na železničné Cargo a ďalšie štátne železničné podniky (prvý blog tu: http://moje.hnonline.sk/node/12415). Napríklad Cargo sme pritom dnes vôbec nemuseli riešiť. Stačilo venovať problému viac pozornosti v minulosti. Ale k veci: Z dlhodobého hľadiska štát nemá žiaden dôvod podnikať v železničnej nákladnej preprave, tak […]

Zdroj: HNOnline