Tlačové správy

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament

Dňa 30.08.2017

Predsedu Úradu pre verejné obstarávanie by mal vyberať parlament Bratislava, 30. august 2017 – Verejné vypočúvanie kandidátov na predsedu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) pred odbornou verejnosťou a pred členmi Vlády Slovenskej republiky je na prvý pohľad krokom vpred.  Prispieva totiž k transparentnosti celého výberového procesu „Na druhej strane však tento postup zďaleka nezaručuje výber skutočne nezávislého […]

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam

Dňa 09.06.2017

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam Realistickým riešením dopravnej situácie na strednom Slovensku môže byť dobudovanie cesty R1 na úseku Ružomberok – Banská Bystrica, a to spolu s cestou I. triedy postavenej na rýchlosť 110 km/h na Orave na úseku od hranice s Poľskom po obec Hubová a úsekom rýchlostnej cesty R3 od […]

Úplná liberalizácia siete STK je podľa expertov veľkým rizikom. Už súčasný systém má viaceré nedostatky

Dňa 16.05.2017

Bratislava, 16. mája 2017  –  Inštitút pre dopravu a hospodárstvo ponúka konštruktívne riešenie, aby technické a emisné kontroly skutočne napĺňali svoj účel. Po tom, čo Ministerstvo dopravy predstavilo návrh liberalizácie trhu staníc technickej kontroly, ktorým chce nekontrolovateľne navýšiť ich počty, vznikla vlna protinázorov zo strany odborníkov, ktorí apelujú najmä na bezpečnosť na cestách. „Úplná liberalizácia trhu […]

Štát by mal prioritne riešiť pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní

Dňa 11.05.2017

Bratislava, 11. mája 2017 – Majetkovo nevysporiadané pozemky pod diaľnicami, rýchlostnými cestami a cestami I. triedy v predbežnom užívaní sú časovanou bombou pre štátny rozpočet. Štát by mal čo najskôr stanoviť proces, časový harmonogram a predovšetkým konečný termín majetkového vysporiadania pozemkov pod existujúcou cestnou infraštruktúrou. Tiež by mal stanoviť konečný termín využívania cestných komunikácií v predbežnom užívaní, aby mohli byť […]

Efektívna cestná sieť sa dá postaviť o päť rokov skôr a o päť miliárd eur lacnejšie než plánuje štát

Dňa 27.04.2017

Bratislava, 27. apríla 2017 – Kvalitná cestná sieť, vďaka ktorej nebudú musieť motoristi stáť v zápchach, zachádzať desiatky kilometrov na diaľnicu a ktorá odbremení dopravou preťažené obce, sa dá postaviť výrazne skôr a lacnejšie než dnes plánuje štát. Stačí prehodnotiť súčasné nereálne plány a sústrediť sa na efektivitu budovaných ciest. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo preto prichádza s návrhom efektívnej cestnej […]

Nezjazdnú diaľnicu je potrebné preventívne zatvoriť, nie čakať na nehodu

Dňa 20.04.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo:   Nezjazdnú diaľnicu je potrebné preventívne zatvoriť, nie čakať na nehodu Bratislava, 20. apríla 2017 – Hromadným nehodám, aká sa dnes stala na diaľnici D1 medzi Jánovcami a Popradom, sa dá pomerne jednoducho zabrániť. A to tým, že na základe údajov Národného systému dopravných informácií dôjde k preventívnemu uzatvoreniu ťažko zjazdného úseku diaľnice. […]

Štát by sa mal vzdať predaja a ovládnuť distribúciu elektriny

Dňa 14.02.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Štát by sa mal vzdať predaja a ovládnuť distribúciu elektriny Bratislava, 14. februára 2017 – Vytvorenie holdingu, v rámci ktorého by sa štát snažil získať čo najviac vplyvu v energofirmách, by nebolo šťastným krokom. Ešte viac by sa totiž zvýšila spolitizovanosť celého trhu, ktorou Slovensko trpí už teraz. Za súčasným chaosom v energetike […]

Tunelovaniu Carga mohla zabrániť transparentná privatizácia

Dňa 07.02.2017

Dlhodobo sme v  Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo upozorňovali na netransparentnú a skrytú privatizáciu ZSSK Cargo. Upozorňovali sme, že v budúcnosti sa prostredníctvom dodatkov bude navyšovať zmluvná suma (216 miliónov eur) a to bez kontroly štátu a daňových poplatníkov. Zároveň Inštitút pre dopravu a hospodárstvo navrhoval, že ak existuje reálny záujem o záchranu spoločnosti ZSSK Cargo, nemôže sa to podariť […]

Parlament má prijímať zákony, nie vyzývať Holjenčíka na odstúpenie z funkcie

Dňa 02.02.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo:   Parlament má prijímať zákony, nie vyzývať Holjenčíka na odstúpenie z funkcie „Odmietam divadlo. Urobím všetko pre to, aby nezostal vo funkcii,“ vyhlásil na margo šéfa ÚRSO Jozefa Holjenčíka predseda parlamentu a koaličnej SNS Andrej Danko. Takto odôvodnil nápad zaradiť na aktuálnu schôdzu NR SR mimoriadny bod programu, ktorým chce […]

Jozef Holjenčík sa stal pánom slovenskej energetiky vďaka „vhodne“ prepísanému zákonu

Dňa 30.01.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Jozef Holjenčík sa stal pánom slovenskej energetiky vďaka „vhodne“ prepísanému zákonu Predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) Jozef Holjenčík  je takmer neobmedzeným pánom slovenskej energetiky. Kým nenarazí na premiéra Roberta Fica a jeho politické záujmy, na energetickom trhu sa hrá podľa nôt, ktoré napísal on. Jeho rukopis nesie aj […]

Holjenčík zdražením energií nezvládol stranícku úlohu

Dňa 19.01.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Za súčasný stav zvyšovania cien energií nie je zodpovedný Regulačný úrad (ÚRSO), ale Úrad vlády SR   Energie na Slovensku na prelome rokov lacneli tak, že v konečnom dôsledku nezlacneli. Upozorňovali sme na to už pred niekoľkými týždňami (naposledy komentárom v Hospodárskych novinách 9.1.2017) a v stredu si to (konečne) všimla aj […]

Ako ceny energií lacneli, až nezlacneli

Dňa 18.01.2017

Tlačová správa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo k „zlacňovaniu“ ceny energií Inštitút pre dopravu a hospodárstvo už niekoľkokrát verejne upozorňoval na nepravdivosť prezentovanej informácie zo strany ÚRSO o zlacňovaní ceny elektrickej energie v roku 2017. Naposledy sme komentárom v denníku Hospodárske noviny zo dňa 9.1.2017 vysvetlili podstatu problému. Uviedli sme, že mnohí ľudia, ktorí uverili regulačnému úradu a tešia sa na […]

Slovensku chýba minimálna sieť D, R a záväzný plán výstavby dopravnej infraštruktúry

Dňa 13.01.2017

Už dlhodobo komunikujeme pohľad Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, že Slovensko potrebuje záväzný plán výstavby dopravnej infraštruktúry. Sme radi, že si náš názor osvojili aj zástupcovia Zväzu slovenských podnikateľov Slovenska https://www.aktuality.sk/clanok/406160/slovensku-chyba-zavazny-plan-vystavby-cestnych-usekov-upozornuju-stavbari/. Zároveň Slovensko potrebuje aj zadefinovanie minimálnej siete diaľnic a rýchlostných ciest, ktorá by sa nemenila zmenami na poste ministra dopravy.   Ondrej Matej predseda […]

Správna rada IDH má nového člena

Dňa 15.12.2016

Od 15.decembra 2016 došlo k doplneniu člena správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Novým členom správnej rady IDH sa stal prof. Ing. Miroslav Rimár, CSc. Prof. Rimár pôsobí na Fakulte výrobných technológií so sídlom v Prešove Technickej univerzity v Košiciach. Odborne a vedecky sa profiluje na riadenie a optimalizácia spaľovania, tepelné procesy v energetike a ich regulácia, tepelná […]

Zastavte zavádzajúcu reklamu

Dňa 08.12.2016

Tlačová správa IDH k zavádzajúcej reklame o termíne spustenia povinných elektronických schránok: Inštitút pre dopravu a hospodárstvo vyzýva Vládu SR, aby s okamžitou platnosťou zastavilo zavádzanie podnikateľov formou TV reklamy (dokonca aj na web stránkach Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu a Ministerstva vnútra SR), v ktorej ich informuje o povinnosti štatutárov obchodných spoločností zriadiť si elektronický […]

Rozšírenie výroby v papierňach pomôže vyriešiť dopravu v Ružomberku

Dňa 01.12.2016

Tlačová správa IDH: Investícia do rozšírenia výrobných kapacít v ružomberských papierňach bude prínosom nielen vo forme nových pracovných príležitostí, ale môže pomôcť vyriešiť aj zložitú dopravnú situáciu v meste. Podľa predsedu správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja práve objem a význam strategickej investície môže nepriamo vytvoriť tlak na kompetentných, aby s výstavbou […]

Daňoví poplatníci majú právo vedieť, koľko nás stáli vlaky zadarmo

Dňa 25.07.2016

Tlačová správa IDH k téme Daňoví poplatníci majú právo vedieť, koľko nás stáli vlaky zadarmo:   Ako informovalo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja na svojej webovej stránke, „Sociálne zľavy na cestovanie vlakmi zadarmo stáli vyše 14 miliónov eur, minister Brecely chce benefit pre dôchodcov a študentov udržať“. Škoda len, že to nie je pravda. […]

Kto riadi dopravu v tejto krajine? Sú to aktivisti alebo odborníci v inštitúciách na to zriadených?

Dňa 01.07.2016

Tlačová správa IDH k rozhodnutiu NDS o výstavbe križovatky Triblavina:   Podľa informácií, zverejnených na internetovej stránke Národnej diaľničnej spoločnosti, sa „diaľničiari“ rozhodli pre alternatívu 6 pruhovej diaľnice D1 s dvoma rýchlostnými cestami z každej strany diaľnice D1. V žiadnom prípade sa nedá tento konečný variant považovať za diaľnicu s kolektormi, pretože to, čo Národná diaľničná spoločnosť označuje […]

Už včera bolo neskoro! Prečo je výstavba križovatky Triblavina stále na mŕtvom bode?

Dňa 10.06.2016

Tlačová správa IDH k zastavenej výstavbe križovatky Triblavina:   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo vyzýva Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Národnú diaľničnú spoločnosť, aby urýchlene informovali verejnosť ako a kedy sa dokončí výstavba križovatky Triblavina. Pripomeňme si, že Národná diaľničná spoločnosť ešte 5. mája 2016 na svojej web stránke informovala: „Národná diaľničná spoločnosť v súčasnosti pracuje […]

Na hru spoločnosti RegioJet doplatia cestujúci

Dňa 01.06.2016

Tlačová správa IDH k zvyšovaniu cien spoločnosti RegioJet: Aktuálne kroky RegioJetu na slovenskom trhu sú hrou, na ktorú dopláca najmä cestujúca verejnosť – vyššími cenami, nedostatočnou ponukou a nedostatočnou konkurenciou na trhu. V médiách sa pravidelne objavujú výroky zástupcov firmy o potrebe liberálneho trhu, avšak zároveň v situácii, keď im biznis model za komerčných podmienok […]

Tarifu za prevádzkovanie systému treba výrazne znížiť

Dňa 20.05.2016

Tlačová správa IDH k zisteniam Ministerstva hospodárstva SR o cenách elektrickej energie:   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo hodnotí pozitívne výsledky analýzy cenotvorby elektrickej energie, ktoré prezentovalo Ministerstvo hospodárstva SR. Výsledky analýzy potvrdili to, čo Inštitút pre dopravu a hospodárstvo komunikoval už pred dvoma rokmi (tlačová beseda IDH na tému „Elektrina mohla byť dávno lacnejšia, namiesto toho hrozí […]

Cieľový grafikon 2020 je málo ambiciózny – železničná doprava nebude konkurencieschopnou

Dňa 10.05.2016

Tlačová správa IDH k návrhu cieľového grafikonu vlakovej dopravy pre rok 2020:   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo hodnotí pozitívne snahu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vytvoriť cieľový grafikon vlakovej dopravy pre rok 2020, ktorý bude základom pre cielené strategické plánovanie dopravnej obslužnosti a mal by byť podkladom pre investície do vozidlového parku a železničnej infraštruktúry. […]

Mesto Prešov paralyzuje zastavená výstavba miniobchvatu

Dňa 25.04.2016

Tlačová správa IDH k nečinnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Slovenskej správy ciest pri výstavbe miniobchvatu v Prešove: Inštitút pre dopravu a hospodárstvo považuje neschopnosť Slovenska dokončiť rozostavanú preložku cesty I/68 odbočka Škultétyho – ZVL s kruhovým objazdom v meste Prešov (tzv. Nábrežná komunikácia) za zlyhanie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja […]

Opäť na to doplatia len slušní a poctiví vodiči

Dňa 20.04.2016

Tlačová správa IDH k nefunkčnému systému kontroly diaľničných známok: Inštitút pre dopravu a hospodárstvo nesúhlasí s aktivitami Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR kde hľadá riešenia pre nefunkčný systém automatickej kontroly diaľničných známok. Zásadne odmietame, aby riešením bol generálny pardon na pokuty za nezaplatenie poplatkov, ktoré len zlegalizujú dnešný stav a pomôžu neplatičom. Považujeme […]

Môže agresívne správanie RegioJetu poškodiť dopravný trh?

Dňa 15.12.2015

Tlačová správa Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o. (IDH) na dnešnej tlačovej konferencii upozornil, že nátlakové praktiky súkromného dopravcu RegioJet nie sú pre dopravný trh prospešné a poukázal na možné problémy a riziká. Česká spoločnosť RegioJet pred viac ako dvoma týždňami ohlásila odchod z trhu z linky Bratislava – Košice, ak minister dopravy v priebehu niekoľkých dní nevyrieši prevádzku […]

Regiojet bez verejnej súťaže „sprivatizoval“ InterCity vlaky

Dňa 04.12.2015

Tlačová správa IDAH k zrušeniu IC vlakov ZSSK Dňa 4.12.2015 ZSSK oznámila, že od 18. januára 2016 končí s prevádzkou InterCity vlakov na trati Bratislava – Košice (Humenné). Rozhodnutie manažmentu ZSSK o osude štátnych IC vlakov je nepochopiteľné, nakoľko spoločnosť ZSSK celý rok na obvinenia konkurencie reagovala tvrdeniami, že nastavené ceny nie sú pod nákladmi […]

Stanovisko IDH k zastaveniu výstavby nábrežnej komunikácie v Prešove

Dňa 21.10.2015

S poľutovaním sme prijali dnešné stanovisko Ministerstva dopravy a regionálneho rozvoja SR k zastaveniu výstavby preložky cesty I/68 (tzv. Nábrežná komunikácia) v Prešove na hlavnom tranzitnom smere z Bratislavy do Košíc. Ministerstvo zastúpené štátnym tajomníkom Viktorom Stromčekom v stanovisku k zastaveniu stavby len oznámilo Prešovčanom, že odstupuje od zmluvy s dodávateľom stavby (združenie HANT BA […]

IDH má nového riaditeľa a predsedu správnej rady

Dňa 02.10.2015

Od 1.10.2015 došlo k zmenám vo vedení Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Novým riaditeľom IDH je Ing. Rastislav Cenký a novým predsedom správnej rady IDH je Ing. Ondrej Matej.   Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o. Galvániho 7/D 821 04 Bratislava Slovenská republika e-mail: office@idah.sk web: http://www.idah.sk/ https://www.facebook.com/www.idah.sk

Stanovisko IDH k stiahnutiu návrhu stavebného zákona z rokovania NR SR

Dňa 23.09.2015

Nepovažujeme za správne, že minister dopravy stiahol návrh stavebného zákona z druhého čítania v NR SR. Minister týmto krokom totiž spochybnil dva-a-pol ročný proces prípravy návrhu zákona a taktiež prácu ministerstva a širokej odbornej verejnosti, ktorá v pripomienkovom konaní konštruktívne prispela k tvorbe novej právnej normy. Ak minister dopravy považuje návrh zákona za dobrý, mal […]

Štát by mal zastaviť nekalé obchodovanie s pozemkami

Dňa 03.09.2015

Výkup pozemkov štátom pod diaľnicami a pri veľkých investíciách sa nezaobíde bez škandálov. Štát tým, že vykupuje pozemky za 100 násobok trhovej ceny, vytvára prostredie pre nekalé obchodovanie ako sme toho svedkami pri významnej investícii spoločnosti Jaguar Land Rover pri Nitre. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) navrhuje, aby Ministerstvo financií SR vydalo záväznú vyhlášku […]

Európska únia by mala byť eurozónou

Dňa 15.07.2015

Stanoviská niektorých členských krajín Európskej únie, ktoré nie sú súčasťou tzv. eurozóny, že pomoc Grécku je výlučne problémom krajín s menou euro len potvrdzujú náš názor, že všetky krajiny Európskej únie by mali okrem plnenia stanovených podmienok EÚ mať aj spoločnú menu. Európska únia by mala byť eurozónou. Všetky krajiny Európskej únie by mali mať […]

Zrušenie vydávania licencií v diaľkovej autobusovej doprave

Dňa 11.02.2015

BRATISLAVA, 11.2.2015 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) navrhuje zrušiť vydávanie licencií prevádzkovateľom v diaľkovej autobusovej doprave. „Vydávanie takýchto licencií zbytočne obmedzuje podnikanie v autobusovej doprave. Je tiež prekážkou k tomu, aby prevádzkovatelia mohli poskytovať kvalitnejšie a prirodzene lacnejšie služby pre cestujúcich. Zároveň vytvára predpoklady pre korupciu a likvidovanie konkurencie ešte pred jej vznikom,“ […]

100 % vybranej cestnej dane by malo ísť naspäť do kvality cestnej infraštruktúry

Dňa 26.11.2014

BRATISLAVA, 25.11.2014 – Vítame rozhodnutie Ministerstva financií Slovenskej republiky pri zmene výberu cestnej dane na Slovensku. Sme radi, že náš návrh z tlačovej besedy z 11.apríla 2013 (TB) našiel odozvu vo forme zmeny výberu dane. Je správne vyberať túto daň jednotnou sadzbou na celom Slovensku a priamo do štátneho rozpočtu. Avšak ak chceme v štáte […]

Vlaky „zadarmo“ nebudú stáť 13, ale 30 miliónov

Dňa 27.10.2014

Za diskriminačné opatrenie Slovensku hrozia sankcie z Európskej komisie BRATISLAVA, 24.10.2014 – Dotované cestovné „zadarmo“ vlakom pre študentov a dôchodcov, ktoré v stredu prešlo vládou bude omnoho drahšie, ako kabinet tvrdí. Zámer 13-miliónových štátnych nákladov totiž nezohľadňuje peniaze, ktoré verejná doprava stratí. Prvou stratou budú náklady na zavedenie nových vlakových spojov, ktoré v odhade nákladov […]

Premiér Róbert Fico kritikou sankcií odvádza pozornosť od skutočných problémov slovenských firiem

Dňa 21.08.2014

Róbert Fico svojou neustálou kritikou sankcií odvádza pozornosť od vlastnej neschopnosti vytvárať stabilné podnikateľské prostredie predovšetkým pre slovenské firmy. Sankcie sa takmer, ak vôbec, nedotknú slovenských spoločností a výrobcov, čo potvrdilo nedávno aj Ministerstvo hospodárstva. Slovenské spoločnosti, ktoré obchodujú s Ruskom, obchodujú s komoditami, ktoré nepodliehajú sankciám, resp. prípadný výpadok na tomto trhu vedia bez […]

Širokorozchodná: Buď budeme lídrom, alebo nezískame nič

Dňa 05.04.2013

Ak Slovensko v blízkom čase nepríjme oficiálne uznesenia o projekte širokorozchodnej železnice a nebude ho analyzovať po ekonomickej stránke, hrozí, že projekt ruská strana zrealizuje so zahraničnými partnermi bez toho, aby Slovensko získalo akékoľvek výhody. Najvýhodnejšou variantou širokorozchodnej železnice za predpokladu, že trať bude končiť na našom území, je koncová prekládka tovarov na Slovensku. Prezident ruských železníc Vladimír […]

IDH Vládu SR upozorňovala, že má konať v prípade U.S. Steel Košice už pred vyše tromi mesiacmi

Dňa 26.03.2013

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) víta zotrvanie spoločnosti U.S. Steel Košice na Slovensku. Vláde SR sa jej odchod podarilo zvrátiť, avšak kým sa začalo reálne vyjednávať, prešlo vyše troch mesiacov. O úvahe odísť a tým zrušiť stovky pracovných miest vedel predseda vlády Robert Fico už začiatkom decembra, možno skôr. IDH upozorňoval na dopady hrozby odchodu U.S. Steel […]

Cargo môže zachrániť spojenie s ruskou traťou, a nie zlúčenie s Čechmi

Dňa 04.03.2013

Stav Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia je natoľko kritický, že na politické riešenia je už príliš neskoro. Diskutované zlúčenie s českým nákladným prepravcom by jeho situáciu nijakým spôsobom nezlepšilo. Jedným z možných krízových riešení však môže byť spojenie nákladnej železničnej prepravy s projektom širokorozchodnej trate do Ruska a z Ruska. „Ak existuje reálny záujem o záchranu Carga, nemôže sa nám […]

Vyčerpať všetky fondy? Áno, ak zrýchlime tendre a zriadime koordinátora.

Dňa 19.12.2012

Zmeny v spôsobe čerpania eurofondov, ktoré ohlásil premiér Robert Fico, by mali byť doplnené ďalšími systémovými opatreniami na zabezpečenie vyššieho čerpania. Premiér 18. decembra avizoval, že by Slovensko v budúcom sedemročnom programovom období malo využiť 15 až 16 miliárd eur prostredníctvom šiestich operačných programov.  Čerpaniu eurofondov by v praxi napomohli opatrenia pre lepšiu koordináciu ministerstiev, […]

Vláda SR sa kúpou podielu v SPP zaslúži o ekonomický nezmysel

Dňa 17.12.2012

„Vláda SR sa kúpou 49-percentného podielu v spoločnosti SPP zastrešujúcej dodávky plynu od jej nového majiteľa zaslúži o ekonomicky nezmyselný krok. Podnik SPP zabezpečujúci dodávku plynu pre spotrebiteľov je takmer vždy pre reguláciu cien v strate. ÚRSO doteraz nikdy neodsúhlasil takú predajnú cenu plynu, ktorá by odpovedala nákladom. Mať 100 percentný podiel nerentabilného podniku a zaplatiť zaň obrovskú sumu […]

Jediné fondy, ktoré sa vyčerpali celé boli v železničnej doprave

Dňa 17.12.2012

Inštitút víta odovzdanie poslednej elektrickej poschodovej jednotky a rušňa 381 ako úspešné dokončenie celej modernizácie vozového parku osobného prepravcu ZSSK Slovensko. Zároveň dávame do pozornosti, že týmto sa podarilo 100% čerpanie EU fondov v rokoch 2007-2013 v OP Doprava, prioritná os č. 6 „Železničná verejná osobná doprava“ , opatrenie 6.1 „Obnova železničných mobilných prostriedkov“.  Toto opatrenie bude jediné […]