Na hru spoločnosti RegioJet doplatia cestujúci

Publikované dňa 01.06.2016

Tlačová správa IDH k zvyšovaniu cien spoločnosti RegioJet:


Aktuálne kroky RegioJetu na slovenskom trhu s
ú hrou, na ktorú dopláca najmä cestujúca verejnosť – vyššími cenami, nedostatočnou ponukou a nedostatočnou konkurenciou na trhu.

V médiách sa pravidelne objavujú výroky zástupcov firmy o potrebe liberálneho trhu, avšak zároveň v situácii, keď im biznis model za komerčných podmienok nevychádza, pýtajú pre zastrešenie svojich aktivít podporu od štátu. Tá je však platená všetkými daňovými poplatníkmi. Práve preto jej udelenie musí byť prirodzene v každej situácii citlivo zvážené a hlavne musí vychádzať z reálnych potrieb cestujúcich.

Ak český dopravca na jednej strane hovorí, že má plné vlaky na linke Bratislava – Košice, následné zvyšovania cien vyznieva nelogicky a špekulatívne. Na južnej trati pritom rovnako RegioJet hovorí o výraznej naplnenosti svojich vlakov, avšak tu ceny nedvíha. Je prirodzené, že jedným z cieľov každého dopravcu je generovať zisk pre majiteľov spoločnosti. Musí sa tak však diať za férových a jasných podmienok, ktoré prispievajú k priaznivej situácii celého trhu dopravy. Snaha dostať sa k dotáciám sa nám javí očividná aj v ďalších prípadoch – napríklad pri návrhu RegioJetu vypísať tender na IC vlaky či v prípade snahy o zvýšenie počtu spojov na vlakovej linke Bratislava-Komárno.

Ak RegioJet žiada rovnaké podmienky, tak akékoľvek navyšovanie kapacít, resp. objednávanie ďalších výkonov výkonov v oblasti osobnej železničnej dopravy by malo byť súťažené prostredníctvom dopravnej autority.

 
Ing. Rastislav Cenký
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

 

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Galvániho 7/D
Bratislava
821 04
Slovenská republika

 e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/

Odporúčané články

Ondrej Matej: Hlavnou príčinou meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo očakáva prijatie novej reálnej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Predseda správnej rady ...

IDH v médiach  •  21.03.2018

Kvalita našich ciest je žalostná. Zaostávame aj za africkými krajinami

Slovensko dá každoročne na dopravu približne 2,4 miliardy eur. Napriek tomu kvalita našej cestnej infraštruktúry je horšia ako v niektorých o...

IDH v médiach  •  18.06.2018

Štát a RegioJet sa na zrušení IC vlakov mohli dohodnúť

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predpokladá, že dôvodom rozhodnutia o zastavení prevádzky štátnych InterCity vlakov mohli byť blížiac...

IDH v médiach  •  16.12.2015