Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký v rozhovore pre Hospodárske noviny vysvetlil aj to, prečo železnice znižujú po...
IDH v médiach • 01.07.2019Slovensko sa môže stať rekordérom vo výstavbe diaľnic. Nejde však o rýchlosť, ktorou ich dokončujeme, ale o cenu za jeden kilometer. Najmä ...
IDH v médiach • 22.01.2020Viete si predstaviť, že by ste zajtra nechali auto doma a do práce išli verejnou dopravou zadarmo? Jedinou podmienkou by bolo prehlásiť si sem t...
IDH v médiach • 15.09.2017