Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Štát ukázal riešenie križovatky v Ružomberku. Mesto to sklamalo

Dostavba diaľnice, ktorá mala odkloniť autá z krajského mesta, mešká už rok.

IDH v médiach  •  10.07.2018

Nové pravidlá platia pre celý taxi trh, vyzývame k ich dodržiavaniu

Bratislava, 9. apríla 2019 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) víta, že novelizovaný zákon o cestnej doprave vstúpil do platnosti...

Tlačové správy  •  09.04.2019

RegioJet začína hovoriť o úprave cien, rozhodne sa po prvom marci

Zvyšovať ceny v žltých vlakoch sa budú pravdepodobne tak, aby boli lacnejšie ako štátne rýchliky.

IDH v médiach  •  25.01.2016