Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Cesty u nás sa kolaudujú desaťročia

Už vyše dvadsať rokov jazdia vodiči v Bratislave po neskolaudovanej Viedenskej ceste. Rovnaké to je aj s mostom Apollo.

IDH v médiach  •  23.05.2018

Štát nahradí RegioJet na trase do Košíc. Vlakov bude menej

Železničná spoločnosť Slovensko pridá na hlavnej železničnej linke tri páry vlakov. Jeden uberie.

IDH v médiach  •  27.01.2017

Kľúčová bratislavská diaľnica dostala zelenú. Je za ňou veľký biznis

Pozemky pod bratislavským obchvatom sa napokon predajú. Rozhodli o tom bratislavskí poslanci na včerajšom mestskom zastupiteľstve.

IDH v médiach  •  30.09.2016