Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.
V okolí Bratislavy sa rysujú dve nové koľaje. Tie by mali pomôcť odbremeniť dopravu z najkritickejších smerov. Železničiari navrhujú vybud...
IDH v médiach • 21.09.2022Pred nízkou cenou varoval premiér Fico, nízke ponuky chce škrtať aj minister Érsek. Pripravovaná zmena kritérií v tendroch by mohla dať ša...
IDH v médiach • 08.11.2017Európske elektronické mýto spustia na Slovensku po odkladoch 15. marca. Poplatky tak už nebude vyberať len SkyToll. Národná diaľničná spolo...
IDH v médiach • 08.03.2024