Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Verejné obstarávanie je raj výpalníkov

Medzi najväčšie brzdy brániace rastu a toku peňazí do ekonomiky patrí paradoxne zákon o verejnom obstarávaní. Hoci mal priniesť viac transp...

IDH v médiach  •  05.11.2013

Ako sa cestuje vlakmi na Slovensku

Horiace či roztrhnuté vlaky, ale aj obarená ruka, na ktorú sprievodkyňa miesto vody dala sneh zo stanice v Ružomberku. Aj takto dnes vyzerá ces...

IDH v médiach  •  15.02.2019

Diaľnica na východe sa posúva o ďalší rok

Keďže má byť stavba zahrnutá medzi projekty financované z eurofondov, tak podmienkou únie je štúdia realizovateľnosti. Ak by štúdia nebol...

IDH v médiach  •  27.02.2014