Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.
Prvé súťaže je možné očakávať až v roku 2019, ministerstvo si chce najprv konkurenciu vyskúšať na troch tratiach.
IDH v médiach • 29.01.2018Minister Árpád Érsek hľadá cestu, ako zrušiť súťaže na tri systémy z oblasti výstavby.
IDH v médiach • 24.01.2017Motoristi budú môcť využívať nové elektronické diaľničné známky pre autá do 3,5 tony od začiatku budúceho roka namiesto súčasných pa...
IDH v médiach • 02.12.2015