Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Érsek chystá vlakové súťaže. Toto je 35 tratí, kde môže jazdiť súkromník

Prvé súťaže je možné očakávať až v roku 2019, ministerstvo si chce najprv konkurenciu vyskúšať na troch tratiach.

IDH v médiach  •  29.01.2018

Upratovanie po Počiatkovi. Kvôli podozreniu z predraženia padnú tendre za 99 miliónov

Minister Árpád Érsek hľadá cestu, ako zrušiť súťaže na tri systémy z oblasti výstavby.

IDH v médiach  •  24.01.2017

NDS začala predpredaj elektronických diaľničných známok

Motoristi budú môcť využívať nové elektronické diaľničné známky pre autá do 3,5 tony od začiatku budúceho roka namiesto súčasných pa...

IDH v médiach  •  02.12.2015