Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Opäť sa hovorí o novej lanovke na Hrebienok

Vo Vysokých Tatrách sa opäť hovorí o výstavbe novej lanovky. Horizontálne by prepojila Skalnaté pleso a Hrebienok. Projekt ráta aj s dobudo...

IDH v médiach  •  26.02.2018

Väčšinu našich havarijných mostov má štátna firma. Nie sú na ne peniaze, tvrdí

Zrútený taliansky most mal 51 rokov. Slovenskí vodiči jazdia aj po moste, ktorý bol postavený za Rakúsko-Uhorska.

IDH v médiach  •  17.08.2018

Nová automobilka: 900 kamiónov denne

Štvrtá automobilka na západnom Slovensku bude výzvou aj pre slovenské cesty. Na diaľniciach pribudnú stovky kamiónov. Experti neočakávajú d...

IDH v médiach  •  13.08.2015