Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Železnice chcú riešiť problém bratislavských satelitov. V hre sú dve úplne nové trate

V okolí Bratislavy sa rysujú dve nové koľaje. Tie by mali pomôcť odbremeniť dopravu z najkritickejších smerov. Železničiari navrhujú vybud...

IDH v médiach  •  21.09.2022

Nevyberajme firmy na výstavbu diaľnic len podľa ceny, žiadajú stavbári

Pred nízkou cenou varoval premiér Fico, nízke ponuky chce škrtať aj minister Érsek. Pripravovaná zmena kritérií v tendroch by mohla dať ša...

IDH v médiach  •  08.11.2017

Európske mýto na Slovensku

Európske elektronické mýto spustia na Slovensku po odkladoch 15. marca. Poplatky tak už nebude vyberať len SkyToll. Národná diaľničná spolo...

IDH v médiach  •  08.03.2024