Nepovažujeme za správne, že minister dopravy stiahol návrh stavebného zákona z druhého čítania v NR SR. Minister týmto krokom totiž spochybnil dva-a-pol ročný proces prípravy návrhu zákona a taktiež prácu ministerstva a širokej odbornej verejnosti, ktorá v pripomienkovom konaní konštruktívne prispela k tvorbe novej právnej normy.
Ak minister dopravy považuje návrh zákona za dobrý, mal návrh zákona prerokovať s poslancami NR SR, vypočuť si návrhy vychádzajúce z rozpravy a následne mal pred poslancami predložený návrh zákona obhájiť, prípadne ho doplniť o konštruktívne pripomienky. Ak návrh za dobrý nepovažuje, tak ho nemal predkladať do NR SR vôbec.
Odborná, ale aj laická verejnosť očakáva schválenie nového stavebného zákona, ktorý by nahradil právnu normu platnú takmer 40 rokov. Je preto veľkou škodou, že minister tento návrh stiahol z rokovania parlamentu, keďže nový stavebný zákon mal okrem iného upravovať po novom kompetencie, procesy pri schvaľovaní, dozorovaní a realizácii stavieb, aby sme sa vyhli aj takým tragickým udalostiam, ako bol pád diaľničného mosta pri Kurimanoch. Nový zákon mal tiež priniesť zásadné riešenie problematiky čiernych stavieb a ďalších zjednodušení pre účastníkov stavebných konaní.
Ondrej Matej
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Galvániho 7/D
821 04 Bratislava
Slovenská republika
e-mail: office@idah.sk
web: https://www.idah.sk/
https://www.facebook.com/www.idah.sk
Elektronický výber mýta pre Národnú diaľničnú spoločnosť, a. s. (NDS) v júli tohto roka dosiahol 19,23 mil. eur.
IDH v médiach • 16.08.2019Za meškajúce diaľnice môže aj fakt, že priority štátu sa menia tak často ako ministri dopravy.
IDH v médiach • 05.03.2019„Vláda SR sa kúpou 49-percentného podielu v spoločnosti SPP zastrešujúcej dodávky plynu od jej nového majiteľa zaslúži o ekonomicky nez...
Tlačové správy • 17.12.2012