Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Autoškoly a zahraničná autobusová doprava sa dočkali podpory štátu, volanie o pomoc dopravcov zostalo bez odozvy

Pomoci štátu na zmiernenie následkov pandémie koronavírusu sa po viac ako roku a štvrť od jej vzniku dočkala aj časť cestnej dopravy. O dot...

IDH v médiach  •  15.07.2021

Stretnutie lídrov slovenského stavebníctva 2024

Záznam z konferencie, 27.5.2024, Bratislava.

IDH v médiach  •  27.05.2024

Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty

Premiér plánuje počas júnovej návštevy Číny nájsť partnerov na opravu stoviek mostov a výstavbu novej koľaje na najvyťaženejšej železn...

IDH v médiach  •  19.04.2024