Press

Chýbajúce prepojenie D1 a D4 je obrovským zlyhaním štátu, podľa IDH je zodpovedná vláda Smeru

Dňa 27.09.2021

Stále chýbajúce prepojenie D1 a D4, ktoré mal štát zabezpečiť ešte v roku 2019, je obrovské zlyhanie. Tvrdí to riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej s tým, že najväčšiu zodpovednosť za to majú jednoznačne vlády so Smerom-SD v rokoch 2012 až 2020, ktoré viedli Robert Fico a Peter Pellegrini.

Zdroj: nasadoprava.sk

Problémy spojenia D1 a D4

Dňa 23.09.2021

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej a generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák v relácii RTVS Z prvej ruky diskutovali na tému výstavby križovatky diaľnic D1 a D4.

Zdroj: rtvs.sk

Čo by štát mohol urobiť, aby urýchlil prepojenie diaľnic D1 a D4? Ako sa dá objednať výstavba tak, aby bola právne v poriadku?

Dňa 21.09.2021

Advokát Miroslav Cák, zástupca stavbárov Pavol Kováčik, župan Juraj Droba, viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová a poradca ministra dopravy Ondrej Matej odpovedajú na dve otázky o spornej križovatke D1 a D4 pri Bratislave.

Zdroj: dennikn.sk

Takmer dvojmiliardový projekt je veľké fiasko. Kto nesie vinu na nedokončenej križovatke na bratislavskom obchvate?

Dňa 20.09.2021

Je svetový unikát, že máme križovanie dvoch diaľnic a nemáme hotovú križovatku. Týmito slovami opisoval koncom augusta minister dopravy Andrej Doležal stav, do ktorého sa Slovensko dostalo.

Zdroj: pravda.sk

Ceny plynu lámu rekordy, bežným ľuďom porastú účty. O koľko si priplatia?

Dňa 20.09.2021

Ceny zemného plynu raketovo rastú a reagujú na ne už aj slovenskí energetici. Podľa ich predbežných prepočtov nás čaká 15- až 18-percentné zdražovanie. Pre domácnosť, ktorá na plyne len varí, to znamená príplatok okolo päť eur ročne. Ak však plynom aj ohrieva vodu a kúri, z rozpočtu môže faktúra odkrojiť aj vyše sto eur.

Zdroj: pravda.sk

V roku 2021 budú ŽSR chýbať financie na prevádzku

Dňa 14.12.2020

Bratislava 14. decembra 2020 – Podľa schváleného štátneho rozpočtu na rok 2021 to vyzerá tak, že Železnice Slovenskej republiky (ďalej ŽSR) nebudú schopné v roku 2021 udržiavať železničnú infraštruktúru v prevádzky schopnom stave. Zároveň prevádzkový dlh vo výške približne 350 mil. eur, ktorý vznikol za uplynulé obdobie sa bude navyšovať. V schválenom štátnom rozpočte na rok 2021 sa oproti […]

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo má nového riaditeľa

Dňa 06.10.2020

Bratislava 6. októbra 2020 – V Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo došlo k zmenám vo vedení. Novým riaditeľom IDH je Ing. Ondrej Matej. Za uplynulé roky Inštitút pre dopravu a hospodárstvo poskytoval priestor pre odborníkov z oblasti dopravy, energetiky a hospodárstva. Získal v odbornej, ale aj laickej verejnosti svoju významnú pozíciu. „Nadviažem na tento úspešný príbeh a zároveň chcem, aby Inštitút poskytoval […]

Prestaňme hasiť problémy s cestami a riešme ich systémovo

Dňa 17.08.2020

Bratislava, 17. augusta 2020 – Vyzývame ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala k urýchlenej systémovej reforme ciest I., II. a III. triedy. Jedine zlúčenie správy ciest I., II. a III. triedy pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest. Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste č. II/531 […]

Tlačová správa IDH k súťaži na trať Bratislava – Komárno

Dňa 18.02.2020

Bratislava, 18. februára 2020 – Zhoršenie dopravy a nelogické požiadavky. Tak by sa dala zhrnúť súťaž na nového dopravcu na trati Bratislava – Komárno a situácia, ktorá by na tejto trati od decembra nastala, ak by Ministerstvo súťaž dokončilo. Ministerstvo dopravy a výstavby SR na rastúci záujem cestujúcich o vlakovú dopravu na Žitnom ostrove nereaguje pridaním nových vlakov, ale […]

Eurofondy na dopravu nevyužívame efektívne, chýbajú inteligentné projekty

Dňa 10.12.2019

Bratislava, 10. decembra 2019 – Finančné prostriedky z európskych fondov už dávno nie sú určené iba na výstavbu ciest či železníc. Inteligentné projekty v doprave zatiaľ na Slovensku chýbajú a nezmenilo sa to ani v uplynulom roku, bilancuje Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH). Inteligentné systémy dokážu napríklad predpovedať, v ktorých miestach vzniknú dopravné zápchy a zároveň dokážu navrhovať riešenia k ich […]

Liberalizáciu osobnej železničnej dopravy je potrebné riešiť koncepčne

Dňa 13.08.2019

Krátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]

Zdroj: IDH

Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Dňa 12.08.2019

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]

Zdroj: IDH

Nepovolený stavebný materiál vrátane azbestu nepatrí pod obchvat Bratislavy

Dňa 06.08.2019

Čo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]

Zdroj: IDH

Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Dňa 18.04.2019

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]

Zdroj: IDH

AKO V KOCÚRKOVE

Dňa 03.07.2014

Po oboznámení sa s návrhom zákona o jednoeurových eseročkách z dielne Ministerstva spravodlivosti som nevedel či sa mám smiať alebo plakať. Na Slovensku funguje niekoľko foriem podnikania od akciových spoločností cez eseročky, neziskovky , živnosti, komanditné spoločnosti až po podnikanie štátu. Prísť s návrhom zákona, ktorý absolútne skomplikuje a zbytočne zbyrokratizuje podnikanie pri jednej z […]

Zdroj: blog.sme.sk