Jediné fondy, ktoré sa vyčerpali celé boli v železničnej doprave

Publikované dňa 17.12.2012

Inštitút víta odovzdanie poslednej elektrickej poschodovej jednotky a rušňa 381 ako úspešné dokončenie celej modernizácie vozového parku osobného prepravcu ZSSK Slovensko. Zároveň dávame do pozornosti, že týmto sa podarilo 100% čerpanie EU fondov v rokoch 2007-2013 v OP Doprava, prioritná os č. 6 „Železničná verejná osobná doprava“ , opatrenie 6.1 „Obnova železničných mobilných prostriedkov“.  Toto opatrenie bude jediné  opatrenie v rámci celého referenčného rámca 2007 – 2013 EU fondov, ktoré sa podarilo Slovensku vyčerpať na 100%.

Dôvod, že sa to podarilo je jednoduchý. Tak ako sa celý proces v roku 2006 naštartoval o obstarávateľa ZSSk Slovensko cez Ministerstvo dopravy SR  až vládu následne nikto nemenil, čím sa celý proces kontinuálne zrealizoval vrátane úspešných verejných obstarávaní bez námietok a prieťahov. Z toho vyplýva, že ak by sa sústavne veci pri politických výmenách neprehodnocovali a menili, nestrácal by sa čas a čerpanie aj v iných Operačných programoch by dnes bolo vyššie a nie v priemere len 32%!

Z pohľadu cestujúceho dochádza k výraznému zlepšeniu a komfortu cestovania v nových vlakoch.

Odporúčané články

Česi chcú monopol na našej železnici

Súkromný železničný dopravca RegioJet plánuje prebrať rýchliky na top trati Bratislava – Košice.

IDH v médiach  •  12.09.2014

Verejnú dopravu treba upratať, úradníci príliš dlho analyzujú

Verejná doprava má byť alternatívou pre upchaté cesty. Lenže záujem o ňu dlhodobo klesá, aj keď verejné výdavky na ňu rastú. Jedným z d...

IDH v médiach  •  23.06.2017

Neskolaudovaný štát

D1, horiace a meškajúce vlaky, neexistujúci národný letecký dopravca. Slovensko patrí k nedokončeným európskym krajinám, naše najdôležit...

IDH v médiach  •  03.05.2023