Pre mosty existujú monitorovacie systémy, ktoré vedia zabrániť tragédiám

Publikované dňa 16.08.2018

Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať preťaženie mosta a zaslať upozornenie na dispečing.

Tieto monitorovacie systémy majú vysokú presnosť pri relatívne nízkych nákladoch na implementáciu. V nedávnej minulosti, boli takéto monitorovacie systémy na Slovensku testované napríklad po páde mostu v Kurimanoch v spolupráci so štátnou spoločnosťou Technická obnova a ochrana železníc, a. s. (TOOŽ).

 

Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu

 

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika

e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/

Odporúčané články

Leo Express sa chystá rozširovať. Plánuje spojiť Bratislavu s Prahou

Plány na spojenie hlavných miest Česka a Slovenska treba chápať v dlhšom časovom horizonte, hovorí analytik.

IDH v médiach  •  20.02.2018

Štátny osobný dopravca dostane nového šéfa, jeho terajší riaditeľ končí

Generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Pavla Gábora má na tomto poste vystriedať jej prevádzkový riaditeľ Igor Krško.

IDH v médiach  •  31.03.2016

Konečné riešenie Triblaviny? Inštitút pre dopravu ho považuje za diletantské

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) má výhrady ku konečnému variantu výstavby križovatky Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave s tr...

IDH v médiach  •  02.07.2016