Pre mosty existujú monitorovacie systémy, ktoré vedia zabrániť tragédiám

Publikované dňa 16.08.2018

Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať preťaženie mosta a zaslať upozornenie na dispečing.

Tieto monitorovacie systémy majú vysokú presnosť pri relatívne nízkych nákladoch na implementáciu. V nedávnej minulosti, boli takéto monitorovacie systémy na Slovensku testované napríklad po páde mostu v Kurimanoch v spolupráci so štátnou spoločnosťou Technická obnova a ochrana železníc, a. s. (TOOŽ).

 

Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu

 

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika

e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/

Odporúčané články

Ondrej Matej a Radim Jančura v diskusnej relácii Z prvej ruky

Predseda správnej rady IDH Ondrej Matej diskutoval v relácii Z prvej ruky s majiteľom spoločnosti RegioJet, a.s. Radimom Jančurom.

IDH v médiach  •  18.12.2015

Diaľnice treba financovať inak, tvrdí inštitút dopravy

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) navrhuje zmeniť súčasný model financovania výstavby diaľnic, rýchlostných ciest, ako aj ciest I.,...

IDH v médiach  •  11.04.2013

Rýchliky do Košíc jazdia pomaly, rýchlo išla len tretina

Rýchliky na trase medzi Bratislavou a Košicami mali jazdiť do Žiliny rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, platí to len sčasti.

IDH v médiach  •  08.01.2018