Pre mosty existujú monitorovacie systémy, ktoré vedia zabrániť tragédiám

Publikované dňa 16.08.2018

Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať preťaženie mosta a zaslať upozornenie na dispečing.

Tieto monitorovacie systémy majú vysokú presnosť pri relatívne nízkych nákladoch na implementáciu. V nedávnej minulosti, boli takéto monitorovacie systémy na Slovensku testované napríklad po páde mostu v Kurimanoch v spolupráci so štátnou spoločnosťou Technická obnova a ochrana železníc, a. s. (TOOŽ).

 

Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu

 

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika

e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/

Odporúčané články

RegioJet vstúpi do integrovanej dopravy

Cestujúcim z okolia Bratislavy sa zjednoduší dochádzanie do hlavného mesta. Počas veľkonočných sviatkov vstúpi do integrovanej dopravy súkr...

IDH v médiach  •  27.03.2018

Štátne IC vlaky sa lepšili, skončiť ešte nemuseli

Hospodárenie štátnych IC vlakov na linke medzi Bratislavou a Košicami nie je také zlé, ako to prezentuje minister dopravy Ján Počiatek.

IDH v médiach  •  10.12.2015

Chceli opravovať vlaky, rozpočet nemá peniaze

S rozsiahlejšou údržbou či masívnejšími investíciami sa nedá počítať ani na budúci rok. Štát stále pre Železnice nevyhradil dosť pe...

IDH v médiach  •  08.10.2018