Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať preťaženie mosta a zaslať upozornenie na dispečing.
Tieto monitorovacie systémy majú vysokú presnosť pri relatívne nízkych nákladoch na implementáciu. V nedávnej minulosti, boli takéto monitorovacie systémy na Slovensku testované napríklad po páde mostu v Kurimanoch v spolupráci so štátnou spoločnosťou Technická obnova a ochrana železníc, a. s. (TOOŽ).
Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika
e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/
Predseda správnej rady IDH Ondrej Matej diskutoval v relácii Z prvej ruky s majiteľom spoločnosti RegioJet, a.s. Radimom Jančurom.
IDH v médiach • 18.12.2015Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) navrhuje zmeniť súčasný model financovania výstavby diaľnic, rýchlostných ciest, ako aj ciest I.,...
IDH v médiach • 11.04.2013Rýchliky na trase medzi Bratislavou a Košicami mali jazdiť do Žiliny rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, platí to len sčasti.
IDH v médiach • 08.01.2018