Na type podpornej skruže použitej na moste pri Kurimanoch nezáleží

Publikované dňa 14.11.2012   •  Zdroj:

„Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať,“ uviedol pre TASR Juraj Čermák z Inštitútu dopravnej politiky (IDP). Pri vyšších mostoch sa síce podľa jeho slov zvykne používať skôr výsuvná skruž, no všetko záleží na projektantovi stavby. Keď on určí a vypočíta, že takáto skruž vydrží, tak by to tak malo byť.


Rovnako aj analytik Inštitútu dopravy a hospodárstva (IDH) Ondrej Matej tvrdí, že len samotný typ podpornej konštrukcie nemôže byť príčinou tohto nešťastia. „Akékoľvek komentovanie príčin pádu mosta predtým, než sa zistí pravý dôvod, je len na škodu,“ priblížil pre TASR. Treba podľa neho nechať pracovať vyšetrovateľov, aby zistili skutočné príčiny tragédie. „Stalo sa to predmetom politiky, a to mi je ľúto,“ dodal Matej.

Súčasný a bývalý minister dopravy sa totiž v posledných dňoch dohadujú o tom, aká podporná konštrukcia mala byť pri výstavbe mosta pri Kurimanoch použitá. Exminister Ján Figeľ (KDH) tvrdí, že podľa zmluvy sa mala použiť výsuvná skruž, ktorá sa montuje na piliere mosta a po nich sa vysúva. A nie pevná, ktorá sa opiera o zem a bola pri stavbe použitá. Minister Ján Počiatek (Smer-SD) mu však oponuje s tým, že na stavbe bola taká skruž, aká bola naprojektovaná.

Odporúčané články

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je za odklon cestnej dopravy pri Ružomberku na Banskú Bystricu

Rýchlym riešením kritickej dopravnej situácie v Ružomberku je podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) odkloniť cestnú dopravu pred...

IDH v médiach  •  20.06.2018

Diaľnice vezú ľuďom prácu

Čím bližšie je cestný privádzač, tým viac región prosperuje. Viac ľudí si nájde prácu.

IDH v médiach  •  01.10.2015

Slovenské predsedníctvo ako premárnená príležitosť

"Neponúkli sme zjednotenej Európe nič prevratné, čo by zastavilo jej deštrukciu a presadilo naše záujmy. Namiesto otvárania zásadných tém ...

IDH v médiach  •  18.01.2017