Na type podpornej skruže použitej na moste pri Kurimanoch nezáleží

Publikované dňa 14.11.2012   •  Zdroj:

„Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať,“ uviedol pre TASR Juraj Čermák z Inštitútu dopravnej politiky (IDP). Pri vyšších mostoch sa síce podľa jeho slov zvykne používať skôr výsuvná skruž, no všetko záleží na projektantovi stavby. Keď on určí a vypočíta, že takáto skruž vydrží, tak by to tak malo byť.


Rovnako aj analytik Inštitútu dopravy a hospodárstva (IDH) Ondrej Matej tvrdí, že len samotný typ podpornej konštrukcie nemôže byť príčinou tohto nešťastia. „Akékoľvek komentovanie príčin pádu mosta predtým, než sa zistí pravý dôvod, je len na škodu,“ priblížil pre TASR. Treba podľa neho nechať pracovať vyšetrovateľov, aby zistili skutočné príčiny tragédie. „Stalo sa to predmetom politiky, a to mi je ľúto,“ dodal Matej.

Súčasný a bývalý minister dopravy sa totiž v posledných dňoch dohadujú o tom, aká podporná konštrukcia mala byť pri výstavbe mosta pri Kurimanoch použitá. Exminister Ján Figeľ (KDH) tvrdí, že podľa zmluvy sa mala použiť výsuvná skruž, ktorá sa montuje na piliere mosta a po nich sa vysúva. A nie pevná, ktorá sa opiera o zem a bola pri stavbe použitá. Minister Ján Počiatek (Smer-SD) mu však oponuje s tým, že na stavbe bola taká skruž, aká bola naprojektovaná.

Odporúčané články

Na hru spoločnosti RegioJet doplatia cestujúci

Tlačová správa IDH k zvyšovaniu cien spoločnosti RegioJet: Aktuálne kroky RegioJetu na slovenskom trhu sú hrou, na ktorú dopláca najmä ...

Tlačové správy  •  01.06.2016

Prešovský obchvat sa prekreslí, štát môže ušetriť milióny eur

Severný obchvat tretieho najväčšieho mesta na Slovensku sa bude prekresľovať. Jeho juho-západný už nie.

IDH v médiach  •  15.02.2017

Železnice ukázali svoje najlepšie vozne. Porovnajte ich s RegioJetom

Či to bude stačiť, sa ukáže. „Lákanie VIP pasažierov je jednou z mála šancí, ako môže ZSSK po nástupe konkurencie a bezplatného cestov...

IDH v médiach  •  12.12.2014