Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Diskusia v rádiu Frontinus o doprave a stave cestných komunikácií v Žilinskom kraji.
IDH v médiach • 30.04.2017Pomôže otvorenie očakávaného západného obchvatu, a prečo ostáva infraštruktúra v srdci Šariša naďalej témou č. jeden?
IDH v médiach • 19.11.2021Vlaky nebudú po celom 12-kilometrovom úseku jazdiť 160 kilometrov za hodinu. Na približne na 600 metroch ostane 100-kilometrová rýchlosť.
IDH v médiach • 16.11.2016