Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Európa nám postavila 150 kilometrov diaľnic

Cestná infraštruktúra či nové vlaky tento rok získame vďaka dotáciám z EÚ.

IDH v médiach  •  13.05.2019

Financovanie železníc v štátnom rozpočte je nedostatočné, podľa Mateja potrebujú stovky miliónov eur

Aby Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) boli schopné v roku 2021 udržať železničnú infraštruktúru aspoň v prevádzky schopnom stave, potre...

IDH v médiach  •  15.12.2020

Pri Bratislave začína veľká obnova diaľnic. Do 10 rokov prerobia aj D1 až po Trnavu

Keby platil plán z druhej vlády Roberta Fica, stavbári by už pracovali na rozšírení D1 od Bratislavy až po Trnavu a nové križovatky na nej...

IDH v médiach  •  08.12.2017