Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Premiér plánuje počas júnovej návštevy Číny nájsť partnerov na opravu stoviek mostov a výstavbu novej koľaje na najvyťaženejšej železn...
IDH v médiach • 19.04.2024Nedostatočné financovanie bežnej údržby a opráv štátnych ciest prvej triedy spôsobilo výrazné zhoršenie ich stavu. V nevyhovujúcom a hava...
IDH v médiach • 17.10.2020Zahraniční neplatiči pokút za diaľničné známky trápia nielen Slovensko, ale aj ostatných členov Únie. Vymáhanie komplikuje súčasná leg...
IDH v médiach • 02.02.2018