Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Za nafťáky zaplatia výrazne viac. Predraží to potraviny, varujú dopravcovia

V Nemecku od decembra platí európska smernica o poplatkoch za diaľnice, ktorá mieri najmä na vyššie spoplatnenie nákladnej dopravy využívaj...

IDH v médiach  •  02.02.2024

Leo Express sa chystá rozširovať. Plánuje spojiť Bratislavu s Prahou

Plány na spojenie hlavných miest Česka a Slovenska treba chápať v dlhšom časovom horizonte, hovorí analytik.

IDH v médiach  •  20.02.2018

Štát v SAD-kách pohorel, snaží sa vycúvať. Predať podiely nebude ľahké

Štátny MH Manažment ponúka na predaj akcie v ôsmich dopravných firmách Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), od Prešova a Košíc až po Žili...

IDH v médiach  •  12.11.2022