Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Tri vybrané združenia s deviatimi stavebnými spoločnosťami, ktoré sa zúčastnia súťažného dialógu na dostavbu diaľnice D1 s tunelom Viš...
IDH v médiach • 28.08.2020Železnice SR pripravujú dva veľké projekty za stámilióny eur v rovnakom čase. Takýto postup môže priniesť vyššie ceny pri tendrovaní.
IDH v médiach • 21.12.2016Bratislava 14. decembra 2020 - Podľa schváleného štátneho rozpočtu na rok 2021 to vyzerá tak, že Železnice Slovenskej republiky (ďalej ŽSR...
Tlačové správy • 14.12.2020