Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Debata na telefón s Ondrejom Matejom

Diskusia v rádiu Frontinus o doprave a stave cestných komunikácií v Žilinskom kraji.

IDH v médiach  •  30.04.2017

Prečo je doprava v Prešove horúca téma?

Pomôže otvorenie očakávaného západného obchvatu, a prečo ostáva infraštruktúra v srdci Šariša naďalej témou č. jeden?

IDH v médiach  •  19.11.2021

Rýchlejšia trať cez Trenčín naberá opäť meškanie, stavbári chcú nový termín

Vlaky nebudú po celom 12-kilometrovom úseku jazdiť 160 kilometrov za hodinu. Na približne na 600 metroch ostane 100-kilometrová rýchlosť.

IDH v médiach  •  16.11.2016