Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

IDH: Rozdielne rozhodnutie súdov pri Uber a Taxify vnímame znepokojivo

Rozdielne rozhodnutie súdov pri spoločnostiach súvisiacich so službami prepravy osôb Uber a Taxify sú znepokojujúce. Uviedol to Rastislav Cenk...

IDH v médiach  •  26.05.2018

Dopravné kompetencie sa na Slovensku trieštia medzi viacerých hráčov

Mestskú hromadnú dopravu zabezpečujú mestá, prímestskú zas kraje, vlakové spoje štát – dopravné kompetencie sa na Slovensku trieštia med...

IDH v médiach  •  29.09.2022

Čo je s veľkolepým projektom v Petržalke? Čas sa kráti aj kvôli eurofondom

Druhú etapu výstavby musí hlavné mesto stihnúť do piatich rokov. Kvôli europeniazom.

IDH v médiach  •  12.04.2018