Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Konkurencia na dostavbu Višňového je podľa odborníkov slušná, ale výber víťaza do konca roka otázny

Tri vybrané združenia s deviatimi stavebnými spoločnosťami, ktoré sa zúčastnia súťažného dialógu na dostavbu diaľnice D1 s tunelom Viš...

IDH v médiach  •  28.08.2020

Po diaľniciach sa môže predražiť aj výstavba železníc

Železnice SR pripravujú dva veľké projekty za stámilióny eur v rovnakom čase. Takýto postup môže priniesť vyššie ceny pri tendrovaní.

IDH v médiach  •  21.12.2016

V roku 2021 budú ŽSR chýbať financie na prevádzku

Bratislava 14. decembra 2020 - Podľa schváleného štátneho rozpočtu na rok 2021 to vyzerá tak, že Železnice Slovenskej republiky (ďalej ŽSR...

Tlačové správy  •  14.12.2020