Braňo Závodský Naživo s Ondrejom Matejom z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

Publikované dňa 30.01.2017

Štátne Ícečka už nahrádzajú žlté expresy od Regio Jetu, ktorý z trate Bratislava – Košice odišiel potom, čo sa vláda rozhodla obnoviť červené IC vlaky.
Aký to bude mať dopad na cestujúcich? Prečo sú dnes ícečká lacnejšie ako štátom dotované rýchliky? Dokážu IC prežiť ak ich už raz štát pre dlhy musel zrušiť? Budeme cestovať rýchlejšie a kvalitnejšie, alebo odchodom konkurencie cestujúci utrpí?

Odporúčané články

Diaľnice treba financovať inak, tvrdí inštitút dopravy

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) navrhuje zmeniť súčasný model financovania výstavby diaľnic, rýchlostných ciest, ako aj ciest I.,...

IDH v médiach  •  11.04.2013

Minister Siete chce vyriešiť problém s e-známkami, v hre je aj zmena zákona

Nie je vylúčené, že súčasťou riešenia problému s elektronickými diaľničnými známkami a posielaním pokút za jazdu bez nich, bude aj leg...

IDH v médiach  •  21.04.2016

Železnice chcú riešiť problém bratislavských satelitov. V hre sú dve úplne nové trate

V okolí Bratislavy sa rysujú dve nové koľaje. Tie by mali pomôcť odbremeniť dopravu z najkritickejších smerov. Železničiari navrhujú vybud...

IDH v médiach  •  21.09.2022