Braňo Závodský Naživo s Ondrejom Matejom z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

Publikované dňa 30.01.2017

Štátne Ícečka už nahrádzajú žlté expresy od Regio Jetu, ktorý z trate Bratislava – Košice odišiel potom, čo sa vláda rozhodla obnoviť červené IC vlaky.
Aký to bude mať dopad na cestujúcich? Prečo sú dnes ícečká lacnejšie ako štátom dotované rýchliky? Dokážu IC prežiť ak ich už raz štát pre dlhy musel zrušiť? Budeme cestovať rýchlejšie a kvalitnejšie, alebo odchodom konkurencie cestujúci utrpí?

Odporúčané články

Obchvat Ružomberka do poldruha roka a diaľnica do Košíc v roku 2028? Ťažké ale reálne, hovorí analytik Matej

Obchvat Ružomberka majú začať opäť, po piatich mesiacoch výrazného útlmu prác, naplno stavať. Národná diaľničná spoločnosť sa na tom...

IDH v médiach  •  19.07.2022

Štát nemá zatvárať obchody

Vždy keď štát vstupuje do prostredia, kde nemá čo robiť, vytvára predpoklady na šírenie nespravodlivosti.

IDH v médiach  •  26.04.2017

Štátne IC vlaky sa od januára zastavia

Štát ustupuje súkromnému dopravcovi na hlavnej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami. Od januára zastavuje štátne IC vlaky na top ...

IDH v médiach  •  04.12.2015