Bratislava, 19. júna 2018 – Rýchlym riešením kritickej dopravnej situácie v Ružomberku, je odkloniť dopravu pred Ružomberkom na Banskú Bystricu, cez Hiadeľské sedlo a Slovenskú Ľupču, čím sa zabezpečí že tranzit, ktorý spôsobuje Ružomberku problém, bude vedený v oboch kľúčových smeroch mimo Ružomberka. Takéto riešenie vie byť pri efektívnej príprave s profesionálnym prístupom hotové do roku 2022.
Územné rozhodnutie na úsek Banská Bystrica – Slovenská Ľupča je platné, čo znamená, že by sa dalo začať stavať do 6 mesiacov. Pokračovanie cesty cez Hiadeľské sedlo do Liptovskej osady by sa malo vysúťažiť formou PPP s využitím všetkých možností pre skrátenie prípravy stavby a urýchlenie výstavby, pričom obidva úseky by sa mohli stavať podľa žltého FIDICu. Od obchvatu Liptovská Osada by bola rýchlostná cesta R1 trasovaná v pôvodnom profile štátnej cesty až pred Ružomberok, kde sa na vjazde za kameňolomom napojí na cestu I/18.
Významný úsek cesty by viedol cez NAPANT, kde odpadá výkup pozemkov, ktorý je dôvodom značných zdržaní a zdrojom predražovania pri iných úsekoch ciest.
Vzhľadom na skutočnosť, že trasa cesty bude prechádzať cez NAPANT, bude potrebné prijať prísne opatrenia na zníženie negatívnych dopadov na životné prostredie, aké poznáme z horských oblastí susedných krajín (obmedzenie rýchlosti, zníženie hluku a pod.).
Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika
e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/
Po škandále so zdražovaním energií vyplávali na povrch viaceré teórie, kto je za to zodpovedný. Aktuality.sk sa rozprávali s viacerými ľu...
IDH v médiach • 13.02.2017Systém má zabrániť situáciám ako v Prešove, kde sa staviteľ ocitol vo finančných problémoch.
IDH v médiach • 10.08.2017„Keď sa pozrieme na finančnú kondíciu Slovenska - nemáme na platy učiteľov a zdravotníkov, tak forma PPP projektu pri výstavbe obchvatu Bra...
IDH v médiach • 03.11.2015