Bratislava, 16. augusta 2018 – Mosty s dĺžkou nad 200 metrov, by mali byť povinne vybavené funkčnými monitorovacími systémami, ktoré dokážu zaznamenávať technické parametre a odchýlky a v prípade prekročenia hraničných hodnôt upozorniť správcu a zabrániť tak nielen nadmernému opotrebeniu, ale tiež kritickým a životu nebezpečným situáciám. Takéto systémy dnes vedia pracovať autonómne a bez nutnosti obsluhy a vedia napríklad zaznamenať preťaženie mosta a zaslať upozornenie na dispečing.
Tieto monitorovacie systémy majú vysokú presnosť pri relatívne nízkych nákladoch na implementáciu. V nedávnej minulosti, boli takéto monitorovacie systémy na Slovensku testované napríklad po páde mostu v Kurimanoch v spolupráci so štátnou spoločnosťou Technická obnova a ochrana železníc, a. s. (TOOŽ).
Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika
e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: https://www.idah.sk/
Priemyselný park pri Nitre, kde plánuje britská automobilka Jaguar Land Rover stavať svoj závod, dostane nové napojenie na rýchlostnú cestu z ...
IDH v médiach • 11.09.2015Za vlaňajšok skončila Železničná spoločnosť Slovensko v strate 1,3 milióna eur. Môže za to aj cenová vojna s českým súkromníkom.
IDH v médiach • 26.03.2015Stavebný sektor podporuje prijatie ďalších zmien v pravidlách verejného obstarávania. Od vlády očakáva najmä zjednodušenie podmienok a vys...
IDH v médiach • 18.12.2023