Premiér Róbert Fico kritikou sankcií odvádza pozornosť od skutočných problémov slovenských firiem

Publikované dňa 21.08.2014

Róbert Fico svojou neustálou kritikou sankcií odvádza pozornosť od vlastnej neschopnosti vytvárať stabilné podnikateľské prostredie predovšetkým pre slovenské firmy. Sankcie sa takmer, ak vôbec, nedotknú slovenských spoločností a výrobcov, čo potvrdilo nedávno aj Ministerstvo hospodárstva. Slovenské spoločnosti, ktoré obchodujú s Ruskom, obchodujú s komoditami, ktoré nepodliehajú sankciám, resp. prípadný výpadok na tomto trhu vedia bez problémov nahradiť vývozom na trhy iné, viď. vyhlásenie združenia automobilového priemyslu!
Neustálym zvyšovaním daní a odvodov (zvýšenie daní na 23%, zvýšenie odvodov v priemere 35 EUR na zamestnanca,…), neriešením vymožiteľnosti práva (priemerná doba súdneho konania v prípade obchodných sporov je 3 roky), nepružným zákonníkom práce, pomalým čerpaním eurofondov
(z celkových možných 11 mld. EUR na roky 2007 až 2016 vyčerpali do dnešného dňa 5,5 mld. EUR čo je 50% a zvyšok nám bol zatiaľ pozastavený) vláda neustále zhoršuje podmienky podnikania predovšetkým pre slovenské firmy.
Róbert Fico si svojimi vyhláseniami pripravuje pôdu pre budúcu obhajobu zastavenia, resp. spomalenia rastu slovenskej ekonomiky v nasledujúcich mesiacoch. Namiesto kritiky by mal prísť s opatreniami, ako pomôcť úplne eliminovať, resp. kompenzovať prípadné ďalšie možné sankcie, ako tomu urobila Európska komisia v prípade kompenzácie za zákaz dovozu potravín do Ruska.

Ondrej Matej Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo
Galvaniho 7/D
821 04 Bratislava
Slovenská republika
ondrej.matej@idah.sk
+421903603285
http://www.idah.sk
http://www.facebook.com/www.idah.sk

Odporúčané články

Státie na prešovských križovatkách sa skráti, mesto avizovalo úpravy

Doprava na frekventovaných prešovských križovatkách by mala byť od februára plynulejšia. Mesto chce v najbližších dňoch upraviť svetelnú...

IDH v médiach  •  23.01.2018

Štát ide hľadať peniaze na diaľnice, keď eurofondy skončia

V najbližších šiestich rokoch bude na dostavbu prioritných úsekov potrebovať viac ako šesť miliárd eur. Eurofondy sa už minuli.

IDH v médiach  •  25.11.2016

Veľká vlaková lúpež?

Železničná spoločnosť Cargo, ktorú ovláda ministerstvo dopravy, vypísala tender na predaj a spätný prenájom vagónov za takmer dvesto mili...

IDH v médiach  •  29.05.2014