Prestaňme hasiť problémy s cestami a riešme ich systémovo

Publikované dňa 17.08.2020

Bratislava, 17. augusta 2020 – Vyzývame ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala k urýchlenej systémovej reforme ciest I., II. a III. triedy. Jedine zlúčenie správy ciest I., II. a III. triedy pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest.

Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou v okrese Revúca, ktorú poškodili silné prívalové zrážky koncom júna potvrdzuje fakt, že samosprávne kraje nemajú dostatok financií na riešenie havarijných situácií na cestách II. a III. triedy. Sieť ciest I., II. a III. triedy na seba významne nadväzuje a preto je logické, aby ich spravovala jedna inštitúcia Slovenská správa ciest. Nie je akceptovateľné, aby oprava cesty medzinárodného významu č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou, ktorú využíva kamiónová doprava, závisela od jednorazovej pomoci.

Odkladanie systémovej reformy, na ktorú poukazujeme v Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo už roky, bude len násobiť prípady zanedbaných havarijných stavov ciest II. a III. triedy, na ktoré samosprávne kraje nemajú financie. Nepovažujeme za správne a systémové, keď pri hľadaní financií na opravu cesty v havarijnom stave musia predstavitelia samosprávneho kraja prosiť predstaviteľov vlády o mimoriadnu dotáciu.

 

Ing. Ondrej Matej
riaditeľ inštitútu

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
811 05 Bratislava
Slovenská republika

e-mail: ondrej.matej@idah.sk
mobil: +421 903 603 285
e- mail: office@idah.sk
web: http://www.idah.sk/

Odporúčané články

Obchvat Prešova bude hotový o štyri roky

Diaľničný úsek bude stáť stovky miliónov eur, väčšina kamiónov však naďalej bude prechádzať cez mesto. Stavbu majú dokončiť v roku 2...

IDH v médiach  •  31.05.2017

Roztrhnutý vlak, či horiaci rušeň. Čo sa deje so štátnym dopravcom

Roztrhnutý vlak, ľudia niekoľko hodín uviaznutí vo vlakoch pre spadnuté elektrické vedenie, ale aj cestujúci, ktorí utekajú po železničnej...

IDH v médiach  •  20.09.2018

Zabudnite na diaľnicu do Košíc, už ju netreba. Teraz budeme musieť zachraňovať Cargo.

Vláda musí riešiť najvážnejšiu ekonomickú dilemu posledných rokov: Ako si udržať odchádzajúce firmy a ako (ne)stimulovať tie, čo tu ost...

Blog  •  03.12.2012