Bratislava, 17. augusta 2020 – Vyzývame ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala k urýchlenej systémovej reforme ciest I., II. a III. triedy. Jedine zlúčenie správy ciest I., II. a III. triedy pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest.
Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou v okrese Revúca, ktorú poškodili silné prívalové zrážky koncom júna potvrdzuje fakt, že samosprávne kraje nemajú dostatok financií na riešenie havarijných situácií na cestách II. a III. triedy. Sieť ciest I., II. a III. triedy na seba významne nadväzuje a preto je logické, aby ich spravovala jedna inštitúcia Slovenská správa ciest. Nie je akceptovateľné, aby oprava cesty medzinárodného významu č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou, ktorú využíva kamiónová doprava, závisela od jednorazovej pomoci.
Odkladanie systémovej reformy, na ktorú poukazujeme v Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo už roky, bude len násobiť prípady zanedbaných havarijných stavov ciest II. a III. triedy, na ktoré samosprávne kraje nemajú financie. Nepovažujeme za správne a systémové, keď pri hľadaní financií na opravu cesty v havarijnom stave musia predstavitelia samosprávneho kraja prosiť predstaviteľov vlády o mimoriadnu dotáciu.
Ing. Ondrej Matej
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
811 05 Bratislava
Slovenská republika
e-mail: ondrej.matej@idah.sk
mobil: +421 903 603 285
e- mail: office@idah.sk
web: https://www.idah.sk/
Vzduchom cestuje čoraz viac Slovákov. Za dobrými číslami sú predovšetkým dovolenkové chartery.
IDH v médiach • 05.09.2017Súťaž na tri diaľničné úseky NDS spustila minulý rok na jar. Začiatok výstavby posúva až na jar budúceho roka.
IDH v médiach • 13.07.2016Výrobca vozňov ŽOS Trnava má na stole jednu z najväčších zákaziek za posledné roky. Firma kontroverzného podnikateľa Vladimíra Poóra usp...
IDH v médiach • 09.04.2014