Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Publikované dňa 18.04.2019   •  Zdroj: IDH

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným obrazom na vidieku v okolí Bratislavy – v minulosti krásne dedinky a uličky dnes špatia autá zaparkované mimo dvorov.

Parkovacia politika nie je len o cenách parkovného. Je to komplex opatrení, ktorý by sa mal zamerať na odstránenie problémov, ktoré parkujúce autá spôsobujú. Podľa mňa je správne, že sa pristupuje aspoň k spoplatneniu za odstavenie vozidla na verejnom priestranstve – v podstate je to nájom za využitie plochy, ktorá mi nepatrí.

Do budúcnosti, však bude potrebné pravidlá pre parkovanie ešte sprísňovať a to aj napríklad aj spresňovaním miest, na ktorých je možné parkovať. V optimálnom stave, by sa malo parkovať len na miestach na to vyslovene vyhradených. Zaručilo by to nie len ich presnú evidenciu, ale najmä súlad parkovacích plôch s normami a stavebno-technickými požiadavkami, ale tiež mestskou stratégiou a ekológiou. Mala by sa v tomto smere upraviť aj príslušná legislatíva. Parkovacie miesto totiž nie je vecou, ktorá by mala byť nárokovateľná a automaticky vytvorená. Sú krajiny, kde neprihlásite automobil, ak nepreukážete potvrdením, že máte parkovacie miesto.“

 

Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu

Odporúčané články

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam

Kvalitné severojužné prepojenie pomôže Ružomberku a priľahlým obciam Realistickým riešením dopravnej situácie na strednom Slovensku mô...

Tlačové správy  •  09.06.2017

RegioJet plánuje rozširovanie, chce spojiť Prahu s Bratislavou

Železničné spojenie Praha – Brno je druhé najlukratívnejšie po linke medzi Prahou a Ostravou. Je tam veľká frekvencia cestujúcich.

IDH v médiach  •  20.04.2016

Trojpruhová R1 z Trnavy do Nitry nebude. Dvonč: Dôležité sú cesty prvej triedy

„Z Nitry až po mimoúrovňovú križovatku pri Trnave bude treba vybudovať trojpruh tak, ako je to dnes už na úseku z Bratislavy do Trnavy. Inak...

IDH v médiach  •  22.08.2015