Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Publikované dňa 18.04.2019   •  Zdroj: IDH

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným obrazom na vidieku v okolí Bratislavy – v minulosti krásne dedinky a uličky dnes špatia autá zaparkované mimo dvorov.

Parkovacia politika nie je len o cenách parkovného. Je to komplex opatrení, ktorý by sa mal zamerať na odstránenie problémov, ktoré parkujúce autá spôsobujú. Podľa mňa je správne, že sa pristupuje aspoň k spoplatneniu za odstavenie vozidla na verejnom priestranstve – v podstate je to nájom za využitie plochy, ktorá mi nepatrí.

Do budúcnosti, však bude potrebné pravidlá pre parkovanie ešte sprísňovať a to aj napríklad aj spresňovaním miest, na ktorých je možné parkovať. V optimálnom stave, by sa malo parkovať len na miestach na to vyslovene vyhradených. Zaručilo by to nie len ich presnú evidenciu, ale najmä súlad parkovacích plôch s normami a stavebno-technickými požiadavkami, ale tiež mestskou stratégiou a ekológiou. Mala by sa v tomto smere upraviť aj príslušná legislatíva. Parkovacie miesto totiž nie je vecou, ktorá by mala byť nárokovateľná a automaticky vytvorená. Sú krajiny, kde neprihlásite automobil, ak nepreukážete potvrdením, že máte parkovacie miesto.“

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Zdražie mýto a diaľničné známky? Diaľničiari hľadajú peniaze

Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti chce, aby sa firma financovala predovšetkým z mýta a elektronických známok. Ich dnešná výška je vš...

IDH v médiach  •  02.08.2016

Slovenský unikát na D-jednotke. Z dočasnej stavby sme si spravili „nekonečný“ projekt

Z diaľnice D1 sa podľa Ondreja Mateja stala prímestská komunikácia.

IDH v médiach  •  27.10.2016

Cesta do Bratislavy už nie autom, ale vlakom

V okolí Bratislavy vzniknú štyri záchytné parkoviská. Ministerstvo dopravy si od nich sľubuje uvoľnenie dopravy v hlavnom meste. Vodičov chce...

IDH v médiach  •  03.02.2018