Bratislava nutne potrebuje pravidlá pre parkovanie

Publikované dňa 18.04.2019   •  Zdroj: IDH

Musíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným obrazom na vidieku v okolí Bratislavy – v minulosti krásne dedinky a uličky dnes špatia autá zaparkované mimo dvorov.

Parkovacia politika nie je len o cenách parkovného. Je to komplex opatrení, ktorý by sa mal zamerať na odstránenie problémov, ktoré parkujúce autá spôsobujú. Podľa mňa je správne, že sa pristupuje aspoň k spoplatneniu za odstavenie vozidla na verejnom priestranstve – v podstate je to nájom za využitie plochy, ktorá mi nepatrí.

Do budúcnosti, však bude potrebné pravidlá pre parkovanie ešte sprísňovať a to aj napríklad aj spresňovaním miest, na ktorých je možné parkovať. V optimálnom stave, by sa malo parkovať len na miestach na to vyslovene vyhradených. Zaručilo by to nie len ich presnú evidenciu, ale najmä súlad parkovacích plôch s normami a stavebno-technickými požiadavkami, ale tiež mestskou stratégiou a ekológiou. Mala by sa v tomto smere upraviť aj príslušná legislatíva. Parkovacie miesto totiž nie je vecou, ktorá by mala byť nárokovateľná a automaticky vytvorená. Sú krajiny, kde neprihlásite automobil, ak nepreukážete potvrdením, že máte parkovacie miesto.“

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Zvyšovanie cien energií nie je konečné. Na budúci rok zdražia opäť

Domácnosti sa musia pripraviť na jedno z najväčších zdražovaní energií za posledné roky. O koľko si budú musieť priplatiť a čo je za ...

IDH v médiach  •  07.11.2018

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic – vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce peniaze. Slovensko je v patovej situácii. Ti...

IDH v médiach  •  28.09.2020

Štát má nový biznis. Zarába na diaľničných známkach

Príjmy z poplatkov za používanie slovenských „prémiových“ ciest by mohli podľa odborníka stúpnuť aj o 40 percent.

IDH v médiach  •  24.05.2016