Nepovolený stavebný materiál vrátane azbestu nepatrí pod obchvat Bratislavy

Publikované dňa 06.08.2019   •  Zdroj: IDH

Čo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to platených.

Čo sa týka miery zavinenia a zodpovednosti, toto by malo byť predmetom vyšetrovania, preto sa k tomu nechcem vyjadrovať. Ťažko je dnes polemizovať, či sa tomu dalo predísť, pretože nech si svoje povinnosti plníte akokoľvek zodpovedne, vždy sa môže nájsť niekto, kto Vás podvedie. Skôr by sme sa mali v štáte viac spoliehať na odborníkov a kľúčové pozície obsadzovať odborne a manažérsky zdatnými ľuďmi, ktorí by vedeli podobné problémy eliminovať, resp. promptne riešiť.

Pripravovaná hra na arbitráž mi príde ako zadné dvierka pre prípad problému (ktorý nastal), kde si obe strany na seba vytiahnu možnosť uplatniť si voči druhej strane „pokutu“. Nakoniec to môže skončiť tak, že sa dohodnú, že si „pokuty“ započítajú a pokračuje sa ďalej.

Pri uplatňovaní nárokov v prospech SR, by sme mali byť rázni – ak je to oprávnené, musíme ukázať že SR je schopná v prípade problémov a nedodržania zmluvných ustanovení vyžadovať dôsledne ich plnenie.

Čo sa týka arbitráže voči MDV SR za nevykúpené pozemky, ak voči SR budú uplatnené sankcie, mali by sme identifikovať vinníkov a vyvodiť zodpovednosti. Ak totiž nezačneme za podobné zlyhania vyvodzovať zodpovednosti, je len malá šanca, že sa do budúcnosti podobné problémy nebudú opakovať. Navyše už dnes vieme, že sme zmeškali dôležité termíny z viny na strane koncesionára – mali by sme po MDV SR požadovať identifikáciu vinníkov vzniknutého stavu.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Koniec zápcham na dohľad. Štát začal kresliť popri D1 novú autostrádu do Senca

Tri diaľnice a tri rýchlostné cesty. Diaľničiari včera predstavili nové riešenie pre Bratislavu a blízke okolie.

IDH v médiach  •  04.04.2017

V tendri na prevádzku trate Bratislava – Komárno predložil ponuku len RegioJet

V súťaži na prevádzku osobnej železničnej dopravy na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno predložila ponuku iba spoločnosť Reg...

IDH v médiach  •  24.02.2020

Rýchle trate zatiaľ cestu neskrátia

Ide o prvý úsek, na východ od Žiliny, kde budú môcť vlaky teoreticky jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

IDH v médiach  •  07.07.2017