To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.
Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.
Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.
Rastislav Cenký
riaditeľ IDH
Európska komisia propaguje zavedenie jednotného európskeho mýta aj pre osobné vozidlá.
IDH v médiach • 05.06.2017Medzi Bratislavou a Žilinou mali už týždeň jazdiť rýchliky 160-kilometrovou rýchlosťou. Podľa údajov, ktoré má RTVS k dispozícii, však ...
IDH v médiach • 18.12.2017Po odstavení jadrových blokov sa bude Nemecko spoliehať viac na obnoviteľné zdroje a uhlie. To sa prejaví na drahších emisných povolenkách, ...
IDH v médiach • 20.04.2023