Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

NDS začala predpredaj elektronických diaľničných známok

Motoristi budú môcť využívať nové elektronické diaľničné známky pre autá do 3,5 tony od začiatku budúceho roka namiesto súčasných pa...

IDH v médiach  •  02.12.2015

RegioJetu skončil kontrakt na Slovensku, regionální trať oživil

Dopravci RegioJet ze skupiny Student Agency českého podnikatele Radima Jančury se v uplynulých letech podařilo oživit vlakovou dopravu a zvýši...

IDH v médiach  •  14.12.2020

Železničná spoločnosť Slovensko nemá dosť reštauračných vozňov, vypíše súťaž na ich prenájom

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) v súčasnosti nemá dostatočný počet prevádzkyschopných reštauračných a bistro vozňov na ...

IDH v médiach  •  30.06.2019