Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Debata na telefón s Ondrejom Matejom

Diskusia v rádiu Frontinus o doprave a stave cestných komunikácií v Žilinskom kraji.

IDH v médiach  •  30.04.2017

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je za odklon cestnej dopravy pri Ružomberku na Banskú Bystricu

Rýchlym riešením kritickej dopravnej situácie v Ružomberku je podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) odkloniť cestnú dopravu pred...

IDH v médiach  •  20.06.2018

Kvôli stočeným kilometrom hrozia problémy aj majiteľom áut, ktorí o tom nevedia

Približne 40 percent automobilov na Slovensku má stočené kilometre. Ich predaj bude obmedzený.

IDH v médiach  •  23.02.2016