Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Viazne obchvat Bratislavy, pripustilo ministerstvo

Výstavba sa začne naplno až na jar. Teda rok a pol po pôvodnom termíne.

IDH v médiach  •  15.12.2017

IDH: Prísnejšie kontroly áut sú opodstatnené, ak zvýšia bezpečnosť na cestách

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký zároveň upozorňuje, že zavádzanie zmien do praxe a sprísňovanie podmienok by...

IDH v médiach  •  31.05.2019

Cesty u nás sa kolaudujú desaťročia

Už vyše dvadsať rokov jazdia vodiči v Bratislave po neskolaudovanej Viedenskej ceste. Rovnaké to je aj s mostom Apollo.

IDH v médiach  •  23.05.2018