To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.
Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.
Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.
Rastislav Cenký
riaditeľ IDH
Štát plánuje diaľničný privádzač dokončiť v prvej polovici roka 2019. V rovnakom čase chce dostavať aj samotnú cestu.
IDH v médiach • 22.11.2017Riaditeľ IDH Ondrej Matej o situácii na slovenských železniciach diskutoval v relácii Analýzy a diskusie v televízii RTVS :24.
IDH v médiach • 13.06.2022Termín dokončenia stavby nového železničného koridoru pri Svrčinovci sa opäť posúva, a to až na koniec budúceho roka. Pôvodne ho mali dok...
IDH v médiach • 26.11.2024