Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Vyše miliónu áut hrozí problém so zákonom, dôvodom sú stočené kilometre

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo upozorňuje, že vyše milión vozidiel môže mať na Slovensku problém so zákonom. Predajcovia už totiž n...

IDH v médiach  •  24.02.2016

Bratislava siaha na unikát. Obchvat „Made in China“

S financovaním cez PPP projekt súhlasí aj šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej, ktorý radil v oblasti dopravy premiérke Ive...

IDH v médiach  •  20.01.2015

Dĺžka praxe pre šéfa ÚRSO je prísna, pripustil štátny tajomník

Novela zákona o regulácii prinesie aj upravené kritériá pre voľbu nového šéfa ÚRSO. Podľa súčasných pravidiel musí mať kandidát na te...

IDH v médiach  •  09.03.2017