Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Bratislava zažije dopravný kolaps. To, čo by ho vyriešilo, sa nikomu páčiť nebude

Aktuálne projekty obchvatu Bratislavy pravdepodobne nejdú podľa plánov. A to môže byť pre obyvateľov hlavného mesta v najbližších rokoch...

IDH v médiach  •  08.02.2018

Diaľničné známky môžu skončiť, aj autá budú platiť mýto

Európska komisia propaguje zavedenie jednotného európskeho mýta aj pre osobné vozidlá.

IDH v médiach  •  05.06.2017

Do Prievidze by mohli premávať vlaky na vodíkový pohon

Koncom týždňa prišiel do Prievidze prvý vlak poháňaný vodíkom. Aj keď išlo len o prezentačnú jazdu, takéto vlaky by v budúcnosti mohli ...

IDH v médiach  •  20.05.2022