Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Úsek diaľnice pri Žiline bude opäť meškať, inak by skončila v poli

Štát plánuje diaľničný privádzač dokončiť v prvej polovici roka 2019. V rovnakom čase chce dostavať aj samotnú cestu.

IDH v médiach  •  22.11.2017

Ako sú na tom slovenské železnice?

Riaditeľ IDH Ondrej Matej o situácii na slovenských železniciach diskutoval v relácii Analýzy a diskusie v televízii RTVS :24.

IDH v médiach  •  13.06.2022

Výstavba železničného koridoru pri Svrčinovci sa omešká o ďalší rok. Stúpnu aj náklady na jeho dokončenie

Termín dokončenia stavby nového železničného koridoru pri Svrčinovci sa opäť posúva, a to až na koniec budúceho roka. Pôvodne ho mali dok...

IDH v médiach  •  26.11.2024